A apărut noul număr al Business Magazin: Despre ageism, discriminarea pe baza vârstei, fenomenul berii artizanale din România sau iniţiativa unor tineri de a crea un Facebook al modei

Autor: Ioana Matei 04.03.2019

♦ Ageismul, discriminarea pe baza vârstei, fenomenul berii artizanale din România sau iniţiativa unor tineri de a crea un Facebook al modei sunt printre subiectele principale pe care le puteţi găsi în cea mai nouă ediţie a Business Magazin.

♦ Ageismul, aşa cum este denumit în străinătate fenomenul discriminării pe baza vârstei, se referă la modul în care angajatorii plasează preferenţial - sau, după caz, ignoră - candidaţii în funcţie de vârsta acestora, ignorând alte aspecte importante. Companii de renume precum Facebook sau Amazon au fost acuzate de discriminare după ce s-a descoperit că orientau anunţurile de angajare către anumite segmente de utilizatori; mai exact, cei trecuţi de 40 sau 45 de ani nici nu ajungeau să vadă, pe reţelele sociale, respectivele anunţuri. În ce măsură se reflectă acest fenomen în cadrul companiilor din România, veţi putea citi în cel mai recent articol de copertă al Business MAGAZIN: „Am 45 de ani şi caut de muncă“.

♦ Reţelele de socializare au devenit în ultimii ani o parte nelipsită din viaţa multor persoane, care îşi petrec ore bune pe Facebook, Instagram, Twitter sau Snapchat. Chiar dacă există deja aceşti giganţi ai industriei, încă mai este potenţial de dezvoltare pe această piaţă dacă găseşti nişa potrivită. Un grup de români a identificat una dintre aceste nişe şi a creat un Facebook al fashionului care ar putea ajunge la o evaluare de peste 40 de milioane de euro în cinci ani.

♦ Berea artizanală a devenit un adevărat fenomen în România, după ce antreprenori cu experienţă (sau nu) în domeniu şi-au pariat economiile pe o mică fabrică şi au început să producă din apă, hamei şi malţ băuturi care au ajuns pe rafturile magazinelor lângă brandurile giganţilor. Clatină micii antreprenori cota de peste 70% a multinaţionalelor?

♦ Timp de decenii ziarele s-au transformat din gardieni ai societăţii în afaceri mari şi şi-au concentrat energia pe obţinerea de profit şi nu pe adaptarea la vremurile în schimbare. Această nebunie le costă scump acum. Iar cel mai scump plătesc ziarele locale. Este preţul unor păcate pe care le-au făcut înainte de era internetului, despre care veţi putea citi în cea mai recentă ediţie a Business MAGAZIN.