Doi fraţi au investit 700.000 de euro într-un magazin de bricolaj în Doraly şi vor să închidă anul cu afaceri de 12 mil. euro

Autor: Adelina Mihai 10.03.2019

În următorii trei ani, fraţii Giurgescu vor să deschidă 12 magazine de bricolaj sub brandul Total la nivel naţional.

Bogdan (35 de ani) şi Cristian Giurgescu (33 de ani), doi fraţi care au pus bazele unei afaceri de scule, unelte şi produse de uz gospodăresc în urmă cu 12 ani, au deschis un magazin de bricolaj şi uz gospodăresc în parcul comercial Doraly din comuna Afumaţi, judeţul Ilfov.

„Magazinul are o suprafaţă de circa 1.000 mp şi este magazinul-pilot pentru o reţea de 12 magazine pe care dorim să le deschidem în următorii 3 ani la nivel naţional. (…) Magazinul, deschis sub brandul Total, deserveşte atât zona de retail cât şi cea de business-to-business, cu zone separate dedicate fiecărei categorii de clienţi“, a spus Bogdan Giurgescu, cofondatorul companiei Riviera Bike, care comercializează scule şi unelte sub brandul Total, dar şi produse de uz gospodăresc (sub branduri proprii precum Blade sau Gospodarul Profesionist).

„O parte din magazinele din ţară urmează să le deschidem împreună cu unii dintre distribuitorii noştri locali, momentan având o reţea de distribuţie de peste 2.000 de magazine în România, iar în unele centre regionale vom deschide aceste magazine singuri“.

Produsele comercializate de compania Riviera Bike - de la piese de schimb pentru scutere, biciclete, drujbe, motocositoare la produse finite de uz gospodăresc precum mori de cereale, pulverizatoare, drujbe sau motocoase - se vând cu preponderenţă în mediul rural şi în oraşele cu mai puţin de 100.000 de locuitori.

„Investiţia totală în pregătirea magazinului se ridică la cca. 700.000 de euro şi cuprinde atât cheltuielile cu mărfurile, cât şi cele de marketing sau cu personalul.“

Cifra de afaceri a companiei Riviera Bike estimată pentru anul acesta este de aproximativ 12 milioane de euro, în creştere cu 40% faţă de anul 2018, potrivit estimărilor fondatorilor. Compania are o reţea de distribuţie în peste 2.000 de magazine la nivel naţional şi o echipă de 20 de agenţi şi directori regionali de vânzări.

„În următorii 4 ani vrem să ajungem la vânzări de peste 30 de milioane de euro“.

Fraţii Giurgescu au intrat în antreprenoriat în urmă cu 12 ani, în momentul în care părinţii lor nu i-au lăsat să lucreze în afacerile familiei din industria hotelieră înainte să treacă printr-o experienţă profesională ca angajaţi. Pentru că nu au vrut să se angajeze, ei au decis să-şi vândă maşinile personale pentru a face rost de banii necesari investiţiei iniţiale într-o companie care s-a ocupat iniţial de importul de scutere şi ATV-uri din China. Ulterior, fraţii au regândit strategia de business şi s-au reorientat către alte tipuri de produse ajungând astfel să comercializeze produse de bricolaj şi uz gospodăresc.