ZF HR Trends 2019: Cum arată „noul“ angajat şi cum s-au transformat relaţiile de muncă în companiile din România

Autor: Adelina Mihai 05.03.2019

„Noul“ angajat nu mai are doar sarcinile de serviciu tradiţionale. El este şi partener, şi furnizor, şi contractant, iar relaţia sa cu angajatorul s-a „uberizat“.

Peste 200 de directori de resurse umane, directori generali, recruiteri şi consultanţi vor participa luni, 25 martie 2019, la cea de-a 13-a ediţie a conferinţei ZF HR Trends, evenimentul anual dedicat pieţei muncii organizat de ZF.

Tema conferinţei din acest an – „Noua lume a resurselor umane - Cum arată «noul» angajat şi relaţiile de muncă“ porneşte de la transformările care au avut loc pe piaţa muncii în ultimii ani şi care au schimbat modul tradiţional de lucru.

Angajatorii se confruntă cu o criză acută de personal şi încearcă să găsească soluţii la această problemă. Dacă unele companii importă personal asiatic pe zona de blue collar, altele transportă muncitori de la zeci de kilometri distanţă zilnic. Această practică este folosită, de exemplu, de lanţurile de restaurante City Grill şi McDonald's, care aduc, în fiecare zi, câte 200 de muncitori din localităţile din jurul Bucureştiului să lucreze în restaurantele din Capitală.

Pe zona de white collar, angajaţii nu mai acceptă locuri de muncă în care să nu aibă o flexibilitate a programului de lucru sau posibilitatea de a lucra, măcar periodic, de acasă.

Noii angajaţi vor claritate pe job şi ce perspective de carieră au, dar se preocupă mult mai mult decât vechile generaţii de păstrarea unui echilibru între viaţa personală şi cea profesională. În plus, ei vor să se implice în proiecte cu impact în comunitate, iar companiile au tot mai multe strategii de employer branding prin care să implice angajaţii în proiecte sociale care să îi motiveze. De asemenea, există o flexibilizare şi în ceea ce priveşte contractele de muncă tradiţionale, astfel că din ce în ce mai mulţi angajaţi au mai multe contracte de muncă, uneori lucrează în regim temporar sau sunt freelanceri şi muncesc pentru mai multe companii din ţară sau din străinătate.

„Noul“ angajat nu mai are doar sarcinile de serviciu tradiţionale. El este şi partener, şi furnizor, şi contractant, iar relaţia sa cu angajatorul s-a „uberizat“.