Barometrul afacerilor: Mentalitatea şi teama de eşec sunt principalele obstacole pentru antreprenorii care vor să pornească o afacere în România

Autor: Alexandra Cepăreanu 12.03.2019

Mentalitatea şi teama de eşec reprezente unele dintre cele mai importante obstacole pentru care cei care vor să înfiinţeze şi să dezvolte o afacere în România, arată rezultatele studiului Barometrul Startup-urilor din România realizat de EY România, Impact Hub Bucharest şi Startarium.

De asemenea, în topul obstacolelor care stau în calea potenţialilor antreprenori sunt educaţia precară, impredictibilitatea fiscală şi situaţia politică.

„Aceste elemente au fost menţionate de 12% dintre antreprenorii chestionaţi în cadrul studiului”, au spus reprezentanţii studiului în cadrul evenimentului de prezentare a rezultatelor Barometrului Startup-urilor din România.

Studiul Barometrul Startup-urilor din România a fost realizat pe un eşantion de 284 de antreprenori care au businessuri între zero şi trei ani de activitate.

„Cea de a treia ediţie a Barometrului Start-up-urilor din România analizează răspunsurile a 284 de antreprenori privind accesul la finanţare, zona de reglementare şi impozitare, educaţie şi formare, cultură antreprenorială şi sprijin coordonat. Din totalul numărului de respondenţi, 82% conduc afaceri cu o vechime mai mică de trei ani şi 92% au declarat că sunt fondatori sau acţionari în cadrul companiei. Cele mai multe startup-uri sunt localizate în mediul urban şi activează în IT&C, comerţ cu amănuntul, servicii pentru afaceri, media şi publicitate, industria alimentară, educaţie şi altele”, au adăugat reprezentanţii.