Peste jumătate dintre antreprenorii români pornesc o afacere în România, dar cu piaţa din Europa în minte

Autor: Alexandra Cepăreanu 13.03.2019

Principalele motive pentru care antreprenorii au dubii în privinţa înfiinţării unei afaceri în România sunt mentalitatea şi teama de eşec, urmate de educaţia precară, impredictibilitatea fiscală şi situaţia politică.



Jumătate dintre antreprenorii la început de drum au în plan să iasă cu afacerile pe care le conduc pe noi pieţe internaţionale, vizând în principal pieţele din Europa, arată a treia ediţie a studiului Barometrul Startup-urilor, realizat de Impact Hub împreună cu Ernst & Young şi Startarium.

Sondajul a fost realizat pe un eşantion de 284 de antreprenori care au businessuri cu vârste cuprinse între zero şi trei ani de activitate. Chestionarul a urmărit aspecte legate de accesul la finanţare, sprijinul primit, cultura antreprenorială, reglementare şi fiscalizare şi educaţie antreprenorială.