ZF 10 ANI DIN VIAŢA COMPANIILOR-LIDER ÎN BUSINESS. Cum a evoluat businessul Albalact în ultimul deceniu: cifra de afaceri a crescut de trei ori şi a fost marcat de o schimbare de proprietar

Autor: Mădălina Dediu Panaete 14.03.2019

Albalact, cel mai mare jucător de pe piaţa lactatelor, şi-a majorat de trei ori afacerile în perioada 2008-2017, ajungând la peste 590 de milioane de lei ( circa 130 mil. euro), conform calculelor ZF. 

Profitul net a crescut de mai bine de 14 ori în aceeaşi perioadă. Însă marja de profit a rămas la un nivel mic, ca de altfel în toată industria lactatelor. În 2017, Albalact avea o marjă de profit de 1,5% faţă de 0,3% în anul 2008. Albalact, care are o istorie de aproape cinci decenii, a trecut prin toate etapele, de la companie deţinută de stat în timpul comunismului, tot de stat dar după Revoluţie, apoi la companie privatizată şi controlată de antreprenori români şi mai departe la business deţinut de un grup internaţional.

Albalact a fost cumpărat în 2016 de către grupul francez Lactalis, liderul pe plan mondial, de la familia Ciurtin şi fondul de investiţii RC2. Albalact este un business transformat de Raul Ciurtin dintr-o afacere aflată într-o stare „dezastruoasă”, după cum povestea anterior antreprenorul, până la cel mai mare business din industria lactatelor.

Albalact este lider pe piaţa de lapte cu brandul Zuzu încă din anul 2008, dar deţine şi cel mai vândut brand de unt şi smântână - brandul tradiţional Albalact. 

ZF a început o serie de articole în care prezintă în câteva cifre-cheie modul în care au evoluat în ultimul deceniu companiile - lider de piaţă din economie.