ING Bank România a anunţat un profit net de 685 milioane lei în 2018, după o creştere de 39%

Autor: Alina Botezatu 14.03.2019

ING Bank a obţinut, în România, un profit net de 685 de milioane de lei, anul trecut, o creştere cu 39%, faţă de anul anterior, iar profitul înainte de taxe a crescut cu 34%, până la 781 de milioane de lei, arată datele prezentate joi. 

Veniturile au crescut cu 27%, până la 1,821 miliarde de lei, datorită creditării, iar cheltuielile au crescut cu 15%, până la 854 de milioane de lei, ca urmare a majorării salariilor şi a investiţiilor în tehnologie, orientate spre adăugarea de noi servicii şi produse. În plus, costurile de risc au crescut cu 80%, până la 175 de milioane de lei.

Valoarea activelor ING Bank România a crescut cu 14% anul trecut faţă de anul anterior, până la 38,3 miliarde de lei, astfel că aceasta avea o cotă de piaţă de aproape 8,5%, fiind pe locul 6 în sistemul bancar local. Numărul de clienţi era de 1,5 milioane, la finele anului trecut, o creştere de 11%, comparativ cu finele anului anterior, iar din acest total 1,3 milioane erau persoane fizice, o majorare de 13% faţă de anul precedent.

Cota de piaţă a băncii era la finele anului trecut de 10,1% pe creditare, fiind pentru prima dată când ING trece de 10%, de la intrarea în România, acum 25 de ani. Soldul creditelor a crescut cu 21% anul trecut faţă de anul anterior, până la 25,6 miliarde de lei, din care iar rata creditelor neperformante a scăzut la 3,2%, de la 3,3% în anul anterior.

Unul din cinci credite personale a fost acordat anul trecut de ING Bank România, iar refinanţările au început să fie disponibile la creditele online.

Pe depozite, cota de piaţă a ING este de 9% în România, soldul acestora crescând cu 16% anul trecut, comparativ cu anul anterior, până la 31,1 miliarde de lei, din care 67% erau acordate persoanelor fizice şi 33% companiilor. Cota de piaţă a băncii pe salarii era de 12%, iar trei din zece tranzacţii din România au fost făcute prin intermediul băncii.