Barometrul IoT: Cum îţi poţi transforma si optimiza business-ul folosind avantajele IoT si tehnologia 5G

Ziarul Financiar 18.03.2019

Pariul pe noile tehnologii a devenit unul tot mai popular printre companiile care vor să cucerească piaţa într-un mod sustenabil, iar majoritatea jucătorilor din piaţă nu pot pune la îndoială impactul pe care îl poate avea tehnologia 5G în businessul lor de zi cu zi prin soluţii de tip IoT (Internet of Things).

Apetitul care există în piaţă este reflectat şi de Barometrul IoT realizat de Vodafone, care arată că 52% dintre utilizatori plănuiesc să utilizeze tehnologia 5G, care va suporta volume mai mari de date, va avea o latenţă foarte mică şi va aduce o conectivitate neîntâlnită până acum.

Digitalizarea a devenit o parte integranta a strategiei de abordare a clientilor pentru multe industrii. Cand vorbim despre digitalizare nu vorbim doar despre tehnologie, ci discutam despre cum putem sa facem lucrurile posibile, cum putem sa facem clientii sa devina loiali, cum putem sa-i adresam mai bine cu produse si servicii in functie de dorinta si necesitatile lor.

Observ o transformare a companiilor cand discutam despre digitalizare – de la “daca” sa implemetam  la “cum” sa ne transformam si sa devenim digitali.

Care sunt beneficiile implementarii unor solutii digitale? De ce vor companiile sa adopte solutii de digitalizare?

Sa dezvolte noi modele de business, noi produse si servicii, noi modalitati de lucru;

► Sa creasca eficienta operationala in vederea optimizarii costurilor, dar si pentru cresterea veniturilor;

► Sa creeze inovatie in afacerea lor si sa se diferentieze de competitite;

► Sa creasca siguranta angajatilor si a bunurilor companiei;

► Sa respecte legislatia si regulile locale si ale Uniunii Europene;

► Sa imbunatatea relatia cu clientii si sa-i adreseze cu oferte care sa raspunda nevoilor lor.

Conform studiilor Vodafone, 44% dintre companii adopta solutii de digitalizare pentru consolidarea si imbunatatirea relatiei cu clientii.

Soluţiie IoT prind avânt în România, iar după ce Vodafone a implementat în 2018 prima reţea live NB-IoT cu acoperire naţională, mai multe companii din domenii precum retail, energie şi utilităţi,transport şi logistică au beneficiat de soluţii care le-au sporit performanţa şi le-au îmbunătăţit competitivitatea.

Aceste tehnologii IoT, care pot părea noi pentru unele companii româneşti, nu trebuie înţelese drept ceva futurist sau prea mare pentru a putea fi aplicat chiar şi de către un business antreprenorial.

Portofoliul variat de soluţii IoT care poate fi regăsit la un furnizor, care a lucrat deja cu mai mulţi clienţi din domenii diverse, este deschis pentru toate tipurile de companii, de la IMM-uri şi până la companii mari şi corporaţii.

IMM-urile pot încerca soluţiibazate pe ultimele tehnologii de conectivitate  din România, prin soluţii precum Mobile POS, Auto Manager, Fleet Management sau Digital Media Signage.

La nivelul companiilor mari, Vodafone România  furnizeaza soluţii IoT pentru necesităţi majore precum managementul flotelor auto şi optimizarea rutelor sau smart parking şi connected cabinets.

Interesul pentru a agrega datele obtinute si de a oferi clientilor o experientă personalizata este in crestere. Potentialul de implemetare al unor solutii IoT de digitalizare in retail este imens.

Vorbim despre solutii care pot ajuta companiile sa-si creasca productivitatea, sa monitorizeze si sa protejeze bunurile, sa inteleaga comportamentul de consum al cumparatorilor, sa controleze si sa monitorizeze produsele perisabile, sa interactioneze digital cu clientii. Solutii precum digital signage, retail analytics, stock management, asistenta clienti sau managementul cozilor de asteptare ajuta companiile sa inteleaga comportamentul de consum al clientilor si sa interactioneze mai rapid si mai bine cu ei. Toate acestea pot face diferenţa în piaţa de retail pentru un jucător care vrea să beneficieze de ajutorul -solutiilor IoT pentru a trece la nivelul următor.

Astfel, IoT poate contribui major la un plan de reducere a costurilor încât sistemele integrate şi conectate pot reduce cheltuielile legate de consum şi de mentenanţă.

Interacţiunea cu clienţii se poate schimba încât totul să devină cât mai personalizat – pentru că acesta a devenit noul cuvânt de ordine în piaţa de retail, dar nu numai. Cu atât mai mult, eficientizarea va lăsa în mâna managementului mai multe resurse, iar asta poate lăsa spaţiu pentru noi oportunităţi de business.

Articol cu conţinut publicitar