Gigantul Google a eliminat peste 2 miliarde de reclame care încălcau politicile companiei în 2018 şi elimină peste 6 milioane de reclame în fiecare zi

Ziarul Financiar 14.03.2019

În 2018, Google a eliminat 2,3 miliarde de reclame care încălcau politici noi sau vechi care guvernează publicitatea online, în medie mai mult de 6 milioane de reclame în fiecare zi, informează compania.

În total, anul trecut Google a introdus 31 de noi politici pentru publicitate. Alături de protejarea utilizatorilor împotriva reclamelor înşelătoare şi abuzive, eforturile Google s-au concentrat pentru a oferi agenţiilor de publicitate un mod facil de a verifica dacă reclamele lor respectă politicile de publicitate. Similar cu Centrul de politici AdSense, în luna aprilie Google va lansa un nou manager de politici în Google Ads, unde vor fi oferite exemple de greşeli de nerespectare a politicilor pentru a sprijini agenţiile de publicitate bine intenţionate şi a uşura crearea şi lansarea de campanii conforme.

O altă ţintă în 2018 au fost entităţile din spatele reclamelor dăunătoare, urmărind eliminarea cauzei. Folosind tehnologie „machine learning”, au fost identificate aproape un milion de conturi ale unor „advertiseri” rău intenţionaţi, de două ori mai mult ca în 2017.

Anul trecut, Google a eliminat 734.000 de editori şi dezvoltatori de aplicaţii din reţeaua de publicitate, şi a exclus complet reclamele din 1,5 milioane de aplicaţii. Utilizând o tehnologie introdusă în 2017 şi perfecţionată constant, în 2018 au fost luate măsuri la un nivel mai detaliat, fiind eliminate reclamele de pe 28 de milioane de pagini (nu întregul site) care au încălcat politicile dedicate editorilor.

Fenomenul „fake news” şi îngrijorările legate de reclamele electorale sunt preocupări de prim plan în lumea publicităţii online. Google a lansat anul trecut un nou set de reguli pentru alegerile din Statele Unite, fiind verificate aproape 143.000 de reclame în SUA. Anul acesta, Google lansează instrumente similare înaintea alegerilor pentru Parlamentul European.

O altă zonă de acţiune a fost dezinformarea, pentru care Google aplică diferite politice pentru a se asigura că reclamele susţin editorii bine intenţionaţi, de calitate. În 2018 au fost retrase reclamele de pe 1,2 milioane de pagini, din peste 22.000 de aplicaţii şi 15.000 de site-uri din întreaga reţea de publicitate a Google, care aveau conţinut înşelător, instigator la ură sau de slabă calitate. Mai mult, au fost excluse reclamele din aproape 74.000 de pagini care au încălcat politicile referitoare la conţinut periculos şi jignitor, şi au fost eliminate 190.000 de reclame care nu respectau aceste reguli.

Google va continua să apeleze toate aceste probleme, pe măsură ce noi metode de înşelătorie şi „actori” rău-intenţionaţi îşi vor face apariţia în peisajul online. În 2019, protejarea utilizatorilor şi asigurarea unui mediu sigur pentru publicitatea online vor continua să fie prioritate în acţiunile Google.

În cifre, acţiunile Google de curăţenie a publicităţii online sunt: 31 de noi politici introduse pentru publicitatea online; 2,3 miliarde de reclame eliminate, mai mult de 6 milioane de reclame dăunătoare eliminate zilnic; 58,8 milioane de reclame de tip phishing blocate (înainte de a fi afişate); aproape 1 milion de conturi închise ale unor „advertiseri” rău intenţionaţi; 734.000 de editori şi dezvoltatori de aplicaţii eliminaţi din reţeaua de publicitate Google; aproape 1,5 milioane de aplicaţii din care au fost eliminate reclamele complet; 28 milioane de pagini de pe care au fost eliminate reclamele pentru încălcarea politicilor privind editorii; 1,2 milioane de pagini, peste 22.000 de aplicaţii şi aproape 15.000 de site-uri din reţeaua de publicitate Google de pe care au fost retrase reclamele pentru că aveau conţinut înşelător, instigator la ură sau de slabă calitate; 74.000 de pagini de pe care au fost eliminate reclamele şi 190.000 de reclame retrase pentru încălcarea politicilor referitoare la conţinut periculos şi jignitor.