Business internaţional: Acţiunile Facebook s-au depreciat joi pe bursă cu 2,6% după ce serviciile gigantului din social media au fost întrerupte parţial timp de 17 ore

Autor: Tibi Oprea 15.03.2019

Acţiunile Facebook (FB) au scăzut joi la New York cu până la 2,6% la o zi după ce gigantul din social media a întrerupt parţial timp de 17 ore serviciile reţelei sociale şi ale produselor proprii de mesagerie, în contextul în care cea mai mare reţea de socializare din lume se află sub cercetări penale legate de protecţia datelor cu caracter personal (GDPR), potrivit Bloomberg.

Pe bursa din New York, acţiunile FB au înregistrat scăderi de 2,3% înaintea sesiunii de tranzacţionare (premarket) de joi. Deprecierea acţiunilor FB au determinat scăderi şi în rândul indicilor în care acestea sunt cuprinse. „Suntem conştienţi de faptul că unele persoane întâmpină momentan probleme în a accesa familia de aplicaţii Facebook. Lucrăm pentru a rezolva problema cât de curând posibil“, a declarat un reprezentant Facebook în timpul întreruperii serviciilor.

Down Detector, una dintre cele mai folosite surse de contorizare a numărului de întreruperi (perioade de timp în care se efectuează servicii), afişa joi la prânz peste 12.000 de întreruperi graduale, însă rapoartele media au ridicat acest număr la ordinul milioanelor, aceasta fiind cea mai lungă problemă de acest gen din istoria Facebook. Pe lângă Facebook, reţeaua socială de partajare fotografii Instagram şi serviciile de mesagerie Watsapp şi Messenger, precum şi dispozitivele de realitate virtuală Oculus au întâmpinat aceleaşi probleme, dar pentru o perioadă mai scurtă.

Instagram a postat joi dimineaţă un tweet, împreună cu un GIF cu Oprah Winfrey care ţipă de emoţie, cu mesajul „Anddddd... we're back. / şiii... am revenit“.

Reprezentanţii Facebook au declarat că investighează impactul total al căderii serviciilor, “inclusiv posibilitatea de a rambursa banii agenţiilor de publicitate”, în contextul în care mai multe entităţi care se ocupă cu marketingul brandurilor s-au plâns pe Tweeter de faptul că sistemul de publicare a reclamelor (ad-buying system), din care compania obţine cei mai mulţi bani, a înregistrat şi el întreruperi.

Pe baza estimărilor de vânzări pe anul 2019 din acest sector, Facebook a preconizat o medie zilnică a vânzărilor de aproximativ 189 mil. dolari.