10 ANI DIN VIAŢA COMPANIILOR LIDER ÎN BUSINESS. Cum a evoluat businessul FAN Courier în ultimul deceniu: cifra de afaceri a crescut de patru ori, dar marja de profit s-a înjumătăţit

Autor: Mădălina Dediu Panaete 15.03.2019

FAN Courier, liderul pieţei de curierat, şi-a majorat de patru ori cifra de afaceri în perioada 2009-2018, ajungând la 675 de milioane de lei (145 mil. euro) anul trecut. 

Compania controlată de Adrian Mihai, Neculai Mihai şi Felix Pătrăşcanu activează în una dintre cele mai dinamice segmente de pe piaţa de transport, un segment care nu s-a clătinat nici măcar în perioada de criză. FAN Courier a crescut constant în ultimii ani ca cifră de afaceri şi a investit an de an în extinderea operaţiunilor. De altfel, anul 2018 a reprezentat pentru companie şi anul cu cele mai mari investiţii din istorie de peste 27 mil. euro.

Compania a investit inclusiv un nou hub în Ştefăneşti (Ilfov), cu o suprafaţă de 14.000 mp. În cei 20 de ani de la înfiinţare, fondatorii FAN Courier au aprobat investiţii de peste 135 mil. euro. Investiţiile s-au văzut în evoluţia profitului net şi marja de profit. Astfel, în 2017 (ultimele date disponibile) marja de profit a companiei ajunsese la 11,5%, faţă de 20% în anul 2009, conform calculelor ZF făcute pe baza datelor de la Ministerul de Finanţe.

Profitul a ajuns în 2017 la 67 de milioane de lei, în scădere faţă de anul precedent. Adrian Mihai, Neculai Mihai şi Felix Pătrăşcanu au fondat businessul FAN Courier în 1998. Au plecat atunci la drum cu autoturismele Dacia personale, iar în prezent au ajuns la un parc auto cu 3.900 de autovehicule.