Analiză ZF: AFI Cotroceni conduce topul mallurilor după suprafaţă. Un metru pătrat ar trebui să genereze vânzări de 1.500 de euro pe an

Autor: Alina-Elena Vasiliu 18.03.2019

Cele mai mari zece centre comer­cia­le din Bucureşti ca suprafaţă cu­mu­lează aproape 600.000 de metri pătraţi şi circa 1.500 de ma­ga­zine, potrivit calcu­lelor ZF pe ba­za datelor transmise de companii sau în lipsa răs­punsurilor din partea acestora.

La o populaţie a Bucureştiului de 1,8 mi­lioa­ne de locuitori şi circa 600.000 de metri pă­traţi de malluri, rezultă că la fiecare trei bucureşteni există un metru pătrat de cumpărături doar în malluri, fără a lua în calcul şi cen­trele co­mer­cia­le de dimensiuni mai mici, precum parcuri de re­tail sau galerii comerciale.

„În Bucureşti, stocul de retail este la un nivel comparativ cu media din CEE (Europa Centrală şi de Est - trad.), respectiv 545 de metri pătraţi la 1.000 de locuitori. Cu toate acestea, mai este loc de centre comerciale, în centrul şi nord-vestul Bucureştiului“, spune Carmen Ravon, head of retail leasing în cadrul com­pa­niei de consultanţă imobiliară CBRE România.

În ceea ce priveşte vânzările, regula din re­tail spune că fiecare metru pătrat de spaţiu co­mer­cial - excluzând food courtul - trebuie să gene­reze 1.500 de euro pe an. Zona dedicată spa­ţiilor cu mâncare ar trebui să aibă vânzări de 2.500 de euro pe metru pătrat pe an pentru a fi ren­tabilă închirierea, potrivit datelor furnizate de consultanţii imobiliari.