Sorin Preda, Global Vision: un drum care să lege aeroportul Otopeni de autostrăzi ne-ar ajuta să dezvoltăm centre de logistică mari

Autor: Mădălina Dediu Panaete 19.03.2019

Sorin Preda,  CEO al companiei imobiliare Global Vision, spe­cializată în servicii de property management şi dezvoltări imobiliare, în special de parcuri industriale şi mixte, spune că realizarea unor planuri integrate de dezvoltare a infrastructurii ar susţine dezvoltarea logistică şi industrială, dar şi economia în general.

„Dezvoltarea infrastructurii ajută masiv dezvoltarea economiei, este evident. Mi-ar plăcea să văd niste planuri integrate de dezvoltare a infrastructurii. Avem o poartă de intrare în Capitală numită Aeroportul Otopeni şi mi-ar plăcea să legăm aeroportul de cele două autostrăzi între care este dezvoltat şi asta ne-ar ajuta să dezvoltăm centre logistică mari. De asemenea, mi-ar plăcea să văd finalizarea dezvoltării centurii Capitalei, dar şi dezvoltarea de autostrăzi care să lege regiunile istorice ale României”, a spus managerul în cadrul evenimentului ZF Transport, Logistics & Automotive Summit 2019.

 

Ce a mai spus managerul:

După logistică sau mai interesant decât segmentul de logistică, noi vedem un potenţial deosebit pe build to suit şi built to own pe segmentul de light industrial. Vedem o scădere a numărului de metri pătraţi livraţi în acest an.

Un al doilea lucru care cred că va scădea piaţa românească este partea legislativă.

 Avem o ordonanţă dată la finalul anului trecut care este dezbătută, această taxă pe activele bancare, nu ştim cum va influenţa costul finanţărilor. Cert este că sunt discuţii aprinse şi din punctul nostru de vedere, cu cât acest subiect va fi clarificat mai repede cu cât va afecta mai puţin potenţialul de dezvoltare al pieţei în 2019.

Forţa de muncă este o problemă de care discutăm foarte mult. Aşteptăm la nivelul mediului privat o restructurare a aparatului de stat. Ne confruntăm cu o concurenţă neloială din partea statului.

În segmentul de industrial şi logistică suntem beneficiari unui număr crescut de permise de muncă acordate străinilor anul trecut. Iar în domeniul nostru pare că problema forţei de muncă poate fi rezolvată mai uşor prin aducerea forţei de muncă din străinătate.

Şi infrastructura feroviară este importantă, toată lumea asteaptă finalizarea coridonului IV.

Noi avem un proiect strategic în Constanţa. Portul din Constanţa are unul dintre cele mai mari porturi din Europa şi cred că lucrul pe care îl aşteptăm pe toţii este intrarea Schengen. Acest lucru ar determina o creştere exponenţială a traficului de containere în port şi o dezvoltare a logisticii în port.