Pe lângă obligaţia de a nu avea cazier şi cea de a da bon fiscal, şoferii Uber şi Bolt vor avea nevoie şi de certificate de atestare profesională. Amenzi de până la 5.000 lei pe cursă. Răspunsul Uber

Autor: Alex Ciutacu 20.03.2019

Şoferii care sunt implicaţi în activităţi de ridesharing şi desfăşoară astfel activităţi de transport persoane, precum cei care lucrează pentru Uber sau pentru Bolt, ar putea fi obligaţi prin lege să deţină certificate de atestare profesională, potrivit proiectului legislativ care a primit deja la începutul săptămânii avizul pozitiv al Senatului.

Astfel, potrivit propunerii legislative iniţiate de senatorul PSD Ionel-Daniel Butunoi şi semnată de un grup de parlamentari PSD, ALDE şi PNL, care a fost modificată la recomandarea Comisiei pentru transporturi şi infrastructură din Parlament, prevede obligaţia conducătorilor auto de a avea un cetificat de atestare profesională emis de Autoritatea Română Rutieră.

Atestarea profesională de către ARR este specifică taximetriei, iar texul modificat în Comisia pentru transporturi prevede amenzi între 1.000 lei şi 5.000 lei pe cursă pentru conducătorii auto care nu atestatul. De asemenea, dacă acest atestat nu este pe parbrizul sau pe luneta maşinii, amenzile sunt în aceiaşi încadrare.

Contactaţi de ZF, oficialii Uber susţin că „participă la dezbaterile din comisiile de specialitate”.

„Am susţinut întotdeauna nevoia reglementării serviciului de ridesharing. Analizăm această iniţiativă legislativă şi, alături de ceilalţi reprezentanţi ai sectorului de ridesharing, vom participa la dezbaterile din comisiile de specialitate”, au transmis reprezentanţii Uber pentru ZF, neadăugând mai multe încât proiectul nu a ajuns încă la forma finală care ar intra în vigoare.

Proiectul adoptat luni de Senat trebuie adoptat şi de Camera Deputaţilor.

Prin urmare, proiectul aduce o serie de reguli pentru firme şi o serie de reguli pentru şoferi. Astfel, şoferii trebuie să aibă un cazier complet curat şi să nu fi avut permisul suspendat pentru conducere sub influenţa băuturilor alcoolice sau conducere sub influenţa drogurilor.

În cea mai recentă variantă a proiectului, care a primit deja aviz favorabil de la majoritatea comisiilor din Parlament, cei care operează prin intermediul platformelor de ridesharing vor fi nevoiţi să dea bon fiscal clienţilor.