ZF HR Trends 2019. Adrian Cernat, SmartDreamers: Un job nu este un bun cu vânzare rapidă. Nu vă mai uitaţi la numărul de aplicanţi pe termen scurt

Autor: Adelina Mihai 29.03.2019

Un număr mare de aplicaţi la un anunţ de angajare este un indicator bun pe termen lung pentru o companie care investeşte în brandul de angajator, însă pe termen scurt nu este relevant.



Companiile care fac angajări îşi orien­tează strategiile de atragere a candidaţilor către persoanele care îşi caută un loc de muncă, o strategie care este greşită în con­textul actual al pieţei muncii, în care şomajul e redus.

„Cele mai comune practici în recrutare sunt cele clasice: majoritatea companiilor se orientează către cei aflaţi în căutarea unui loc de muncă. Publică joburi, lucrează cu agenţii de recrutare şi foarte puţini se orientează către cei care nu îşi caută activ un loc de muncă şi care sunt mulţi. Şomajul fiind scăzut, majoritatea candidaţilor sunt de fapt angajaţii altor companii“, a spus Adrian Cernat, CEO al SmartDreamers, companie care oferă o soluţie software de Recruitment Marketing Automation, un instrument folosit de companii pentru ariile de achiziţie de talente şi de consolidare a brandului de angajator. El a fost unul dintre speakerii conferinţei ZF HR Trends 2019, organizată la începutul acestei săptămâni.