Peste 95% din vânzările Euroins şi City vin prin brokeri. Allianz şi Generali, asigurătorii cel mai puţin dependenţi de brokeri
Euroins şi City Insurance au ajuns în topul companiilor de asigurare din piaţa locală datorită brokerilor, în condiţiile în care peste 95% din vânzările lor anuale sunt generate de intermediari, potrivit datelor publicate de ASF.
Euroins a vândut anul trecut asigurări în valoare de un miliard de lei, însă numai 2,7% din vânzări, echivalentul a 27 mil. lei, au fost realizate de angajaţii proprii. Restul, de peste 97% a fost rezultatul brokerilor, companii independente de Euroins care primesc un comision în contul fiecărei poliţe aduse.
Un model de distribuţie similar îl are şi City Insurance, liderul pieţei locale de asigurări, care a realizat doar 4% din vânzările din 2018, echivalentul a 61 mil. lei, prin reţeaua proprie de distribuţie.
Portofoliile Euroins şi City Insurance sunt dominate de poliţe RCA, cel mai simplu de vândut tip de poliţă pentru brokeri.
Niciun asigurător local nu se bazează în proporţie majoritară pe distribuţia de poliţe prin reţelele proprii de vânzare. Allianz-Ţiriac şi Generali au însă cea mai ridicată pondere a vânzărilor angajaţilor proprii în total vânzări sau cea mai mică dependenţă de brokeri.
Allianz -Ţiriac a vândut în 2018 poliţe în valoare de 1,3 miliarde de lei, circa 57% din afacerile totale fiind generate de brokeri.
În cazul Generali brokerii au generat 59% din vânzările de anul trecut.