Peste 95% din vânzările Euroins şi City vin prin brokeri. Allianz şi Generali, asigurătorii cel mai puţin dependenţi de brokeri

Autor: Anelis Baciu 29.03.2019

Euroins şi City Insurance au ajuns în topul companiilor de asigurare din piaţa locală datorită brokerilor, în condiţiile în care peste 95% din vânzările lor anuale sunt generate de in­ter­mediari, potrivit datelor pu­blicate de ASF.

Euroins a vândut anul trecut asigurări în valoare de un miliard de lei, însă numai 2,7% din vânzări, echivalentul a 27 mil. lei, au fost realizate de angajaţii proprii. Restul, de peste 97% a fost rezultatul bro­kerilor, companii independente de Euroins care primesc un comision în contul fiecărei poliţe aduse.

Un model de distribuţie similar îl are şi City Insurance, liderul pieţei locale de asigurări, care a realizat doar 4% din vânzările din 2018, echi­valentul a 61 mil. lei, prin reţeaua proprie de distribuţie.

Portofoliile Euroins şi City In­surance sunt dominate de poliţe RCA, cel mai simplu de vândut tip de poliţă pentru brokeri.

Niciun asigurător local nu se ba­zează în proporţie majoritară pe distri­buţia de poliţe prin reţelele pro­prii de vânzare. Allianz-Ţiriac şi Generali au însă cea mai ridicată pondere a vânzărilor angajaţilor proprii în total vânzări sau cea mai mică dependenţă de brokeri.

Allianz -Ţiriac a vândut în 2018 poliţe în valoare de 1,3 miliarde de lei, circa 57% din afacerile totale fiind generate de brokeri.

În cazul Generali brokerii au generat 59% din vânzările de anul trecut.