Aurel Neţin, şeful Lenovo România: În 2018 s-a văzut o orientare clară a clienţilor spre PC-uri mai scumpe

Autor: Adrian Seceleanu 02.04.2019

Subsidiara grupului chinez a avut o cotă de peste 25% la nivelul întregului an, păstrând prima poziţie de pe piaţa locală de computere.

Vânzările de computere de pe piaţa din România au stagnat la aproximativ 700.000 de unităţi în 2018 datorită unei achiziţii de peste 10.000 de desktop-uri realizată de o entitate din sectorul public, contract care a salvat practic piaţa de la o scădere.

„Din punctul de vedere al pieţei, piaţa a fost aproape constantă, cu o uşoară scădere pe segmentul consumer - ceea ce era de prevăzut - şi o uşoară creştere pe segmentul comercial. Pe de altă parte piaţa a fost constantă datorită unor contracte din ultima lună a anului pentru că altfel ar fi fost uşor în scădere. Au fost nişte contracte pentru mai mult de 10.000 de PC-uri cu un client din sectorul public“, a declarat într-un interviu pentru ZF Aurel Neţin, country manager al subsidiarei locale a gigantului chinez Lenovo, liderul pieţei locale de computere.