Conferinţa ZF "Top 1.000 cele mai mari companii din România": Businessul va creşte în 2019, dar sunt semne legate de profitabilitate din cauza creşterii costurilor

Autori: Alina-Elena Vasiliu , Florentina Niţu 12.04.2019

♦ Există mai multă prudenţă în planificarea investiţiilor ♦ Companiile trebuie să mizeze acum pe retehnologizare şi să facă investiţii în eficientizare. Este un an bun pentru a op­ti­miza profitabilitatea.



„Companiile trebuie să mizeze acum pe retehnologizare şi să facă investiţii în eficien­ti­zare. Este un an bun pentru a op­ti­miza profitabilitatea. Simţim că economia este în creştere“, a spus Cosmin Călin, di­rector executiv Large Cor­po­rate în cadrul Băn­cii Transilvania. El a fost pre­zent la con­fe­rinţa „Liderii economiei locale - Top 1.000 cele mai mari companii din Româ­nia. Puterea exem­plu­lui“, organizată de ZF şi Banca Tran­silvania, în parteneriat cu Ursus Breweries, Filip & Company şi Antibiotice Iaşi.

Businessul companiilor din România a spart pen­tru prima dată pragul de 300 mld. euro în 2017, iar de atunci tendinţa de creştere a con­ti­nuat, susţinută în principal de consum. De la am­bi­ţia de a avea an de an creşteri de vânzări de do­uă cifre, companiile intră acum într-o etapă în care analizează mai atent structurile de costuri şi marjele de profit.

„Cu siguranţă cifra de afaceri a compa­ni­ilor din România va continua să crească în 2019, însă există semne de întrebare referitoare la creş­terea pro­fitabilităţii, ţinând cont de creş­terea cos­tu­rilor în general, a salariilor şi a pre­ţu­rilor la mate­rii prime“, explică Alexandru Reff, country ma­na­ger partner al Deloitte România. Compania de consultanţă şi audit a fost pentru al doilea an con­secutiv partenerul ZF în realizarea cata­lo­gu­lui ZF Top 1.000 cele mai mari companii din România.

Deşi impredictibilitatea şi lipsa unui dialog constructiv cu autorităţile statului sunt frâne în calea dezvoltării businessului românesc, liderii economiei locale spun că prin parteneriate între antreprenori şi multinaţionale, prin creş­te­rea numărului de companii medii, prin spri­ji­nirea start-up-urilor, prin creşterea produc­ti­vi­tăţii, prin salarii competitive, dar şi prin asigu­ra­rea un mediu de lucru adaptat cerinţelor ac­tuale pot răzbate chiar şi într-un context politic marcat de incertitudine.

„Principalul nostru atu este că suntem o ţară mem­bră a Uniunii Europene, cu o legis­la­ţie sub­stan­ţial influenţată de standardele de la Bru­xelles. Suntem o ţară cu resursă umană de ca­li­ta­te, cu potenţial uman foarte mare şi cu mul­te zo­ne neacoperite de dezvoltare. Aceste ele­mente ne fac atractivi în continua­re“, a spus Cristina Filip, managing partner, Filip & Company.

Citiţi în pagina 8 care au fost principalele declaraţii ale managerilor şi antreprenorilor prezenţi ieri la eveniment.