Conferinţa ZF "Top 1.000 cele mai mari companii din România": Businessul va creşte în 2019, dar sunt semne legate de profitabilitate din cauza creşterii costurilor
♦ Există mai multă prudenţă în planificarea investiţiilor ♦ Companiile trebuie să mizeze acum pe retehnologizare şi să facă investiţii în eficientizare. Este un an bun pentru a optimiza profitabilitatea.
„Companiile trebuie să mizeze acum pe retehnologizare şi să facă investiţii în eficientizare. Este un an bun pentru a optimiza profitabilitatea. Simţim că economia este în creştere“, a spus Cosmin Călin, director executiv Large Corporate în cadrul Băncii Transilvania. El a fost prezent la conferinţa „Liderii economiei locale - Top 1.000 cele mai mari companii din România. Puterea exemplului“, organizată de ZF şi Banca Transilvania, în parteneriat cu Ursus Breweries, Filip & Company şi Antibiotice Iaşi.
Businessul companiilor din România a spart pentru prima dată pragul de 300 mld. euro în 2017, iar de atunci tendinţa de creştere a continuat, susţinută în principal de consum. De la ambiţia de a avea an de an creşteri de vânzări de două cifre, companiile intră acum într-o etapă în care analizează mai atent structurile de costuri şi marjele de profit.
„Cu siguranţă cifra de afaceri a companiilor din România va continua să crească în 2019, însă există semne de întrebare referitoare la creşterea profitabilităţii, ţinând cont de creşterea costurilor în general, a salariilor şi a preţurilor la materii prime“, explică Alexandru Reff, country manager partner al Deloitte România. Compania de consultanţă şi audit a fost pentru al doilea an consecutiv partenerul ZF în realizarea catalogului ZF Top 1.000 cele mai mari companii din România.
Deşi impredictibilitatea şi lipsa unui dialog constructiv cu autorităţile statului sunt frâne în calea dezvoltării businessului românesc, liderii economiei locale spun că prin parteneriate între antreprenori şi multinaţionale, prin creşterea numărului de companii medii, prin sprijinirea start-up-urilor, prin creşterea productivităţii, prin salarii competitive, dar şi prin asigurarea un mediu de lucru adaptat cerinţelor actuale pot răzbate chiar şi într-un context politic marcat de incertitudine.
„Principalul nostru atu este că suntem o ţară membră a Uniunii Europene, cu o legislaţie substanţial influenţată de standardele de la Bruxelles. Suntem o ţară cu resursă umană de calitate, cu potenţial uman foarte mare şi cu multe zone neacoperite de dezvoltare. Aceste elemente ne fac atractivi în continuare“, a spus Cristina Filip, managing partner, Filip & Company.
Citiţi în pagina 8 care au fost principalele declaraţii ale managerilor şi antreprenorilor prezenţi ieri la eveniment.