ZF IMM’19: Start-up într-un nou secol de business
De altfel, România a avut în ultimii ani post-criză unele dintre cele mai mari creşteri economice din Uniunea Europeană, iar dezvoltarea IMM-urilor a pus şi ea umărul la această majorare care a trimis ţara pe linia întâi a „locomotivelor” Europei.
Însă, potenţialul micilor afaceri din România este puţin valorificat, iar de cele mai multe ori start-up-urile rămân acolo, la stadiul de start-up , sau chiar mor din lipsă de bani sau viziune.
Întreprinderile mici şi mijlocii reprezintă peste 49% din cifra de afaceri a tuturor companiilor din România, care se ridică la peste 1.400 de miliarde de lei anual.
Pe de altă parte, ca număr, IMM-urile reprezintă mai bine de 99% din totalul firmelor din România. Cu toate acestea, cele circa 1.800 de firme mari realizează o cifră de afaceri mai mare decât toate cele 659.000 de întreprinderi mici şi mijlocii.