Reţeaua Catena vrea să crească ponderea produselor farmaceutice sub brand propriu fabricate în România. "De mult ori preţul este mai redus în străinătate, de aceea a fost mai atractiv pentru noi să producem în afară."

Autor: Alina-Elena Vasiliu 15.04.2019

Grupul Fildas, proprietarul reţelei de farmacii Catena, vrea să fabrice în România o pondere mai mare a suplimentelor alimentare pe care le vinde sub marca proprie Naturalis. În prezent, circa 60% din suplimentele sub brand propriu ale Catena sunt produse în fabrici din România, iar restul de 40% se produc în străinătate. Grupul nu are propriile unităţi de producţie.

„Preţul este mai redus în străinătate, de aceea a fost mai atractiv pentru noi să mergem către exterior. Medicamentele pe care le facem peste graniţe ar putea fi produse şi la noi, dar costurile cu materia primă sunt mai mari. Vom încerca să producem mai mult în fabricile din România şi mai puţin afară“, a spus Alina Marinescu, director general al Catena, parte a grupului Fildas, în cadrul conferinţei ZF „Liderii economiei locale. Top 1.000 cele mai mari companii din România“, care a avut loc săptămâna trecută în Bucureşti.

Catena - liderul pieţei farma - a lansat brandul Naturalis în 2005, iar marca se regăseşte acum pe 35 de suplimente alimentare, printre care se numără vitamine şi minerale, produse pentru sistemul digestiv, urinar, cardiovascular sau circulator. Pe lângă gama de suplimente, sub marca Naturalis sunt comercializate şi 27 de produse cosmetice pentru diferite categorii de vârstă.