Radiografia completă a pieţei de FMCG. Reţelele Kaufland, Carrefour şi Lidl, liderii comerţului alimentar, controlează 30% din vânzările de bunuri de larg consum

Autor: Cristina Roşca 24.04.2019

♦ Românii cheltuie anual 16-17 mld. euro pe produse de larg consum (FMCG) ♦ Hipermarketurile pierd teren în faţa magazinelor mici şi a celor de tip discount, dar continuă să mănânce un sfert din piaţă, fiind principalul canal de vânzări.

Kaufland, liderul pieţei lo­cale de comerţ alimen­tar, are 14% din totalul vân­zărilor de bunuri de larg consum. Urmă­toa­rele reţele clasate sunt grupul Carrefour – cu toate formatele – şi discounterul Lidl. Cei trei jucători controlează împre­ună o treime din piaţă, conform cal­culelor făcute de ZF pe baza datelor com­paniei de cercetare de piaţă GfK citate de jucătorii din comerţul cu dominantă alimentară.