Cristian Cârstoiu, EY România: Interacţiunea prin voce deschide o nouă eră. Se lucrează la dicţionarele în limba română
Interacţiunea prin voce va deveni treptat una dintre principalele metode prin care utilizatorii vor transmite comenzi către PC-uri, telefoane mobile şi alte dispozitive de tip wearable, astfel de soluţii urmând să revoluţioneze industria de soluţii mobile la nivel mondial, inclusiv în România. Soluţiile bazate pe interacţiunea vocală au în prezent cel mai mare potenţial de dezvoltare în condiţiile în care dispozitivele mobile, în special smartphone-urile, au devenit nelipsite din viaţa de zi cu zi, atât cea personală, cât şi de business.
„Dacă ne uităm la aplicaţiile din ţările mai dezvoltate, acum se pune foarte mult accent pe interacţiunea vocală. La dispozitive precum Alexa putem observa că majoritatea interacţiunilor se fac pe voce, iar acum 2 din 5 căutări pe Google (la nivel global - n. red.) se fac utilizând vocea”, a declarat Cristian Cârstoiu, partner, head of innovation în cadrul EY România. El a adăugat că în România încă nu sunt statistici cu privire la utilizarea soluţiilor bazate pe voce, însă multe companii locale lucrează la dezvoltarea acestora.