Revenire după restructurare GoodMills, producătorul făinii Raftul Bunicii, a ajuns la afaceri de 243 mil. lei, plus 16%

Autor: Mădălina Dediu Panaete 25.04.2019

GoodMills România, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de morărit, şi-a majorat în 2018 cifra de afaceri cu 16%, ajungând la 243 de milioane de lei (53 mil. euro), arată datele de la Ministerul de Finanţe.

Evoluţia pozitivă a businessului vine după ce în 2017 compania a raportat afaceri cu 30% mai mici faţă de anul anterior. În 2017, producătorul a finalizat practic re­struc­turarea businessului şi vânzarea mai mul­tor divizii către mai mulţi jucători de pe plan local.

GoodMills a decis să se concentreze doar pe businessul cu morărit şi a vândut în urmă cu mai bine de un an operaţiunile din dome­niul panificaţiei şi din retail (magazi­ne­le Belforno şi Casa Brutarilor) din Ro­mâ­nia. Însă, aceste active au fost vân­dute separat. Astfel, grupul suedez Lantmännen a cum­părat businessul cu chifle (contracte cu clienţi, contracte cu furnizori, linie de pro­ducţie etc.) şi tot spaţiul de producţie şi de­po­zitare destinat panificaţiei al GoodMills, dar nu a achiziţionat şi echi­pa­men­tele care rea­lizau pâine, paste, produse de patiserie etc. Pe de altă parte,  reţeaua de magazine şi secţia de specialităţi de pâine au fost vândute companiei Bake Expert, deţinută de Dragoş Şerb.