Radiografia consumului în T1/2019: Achiziţiile de mobilă, haine şi electro-IT ţin consumul sus. Vânzările de alimente şi băuturi merg cu frâna trasă

Autor: Cristina Roşca 07.05.2019

♦ Cifra de afaceri în comerţul cu amănuntul, cel mai important indicator pentru consum, a crescut în primele trei luni din acest an cu 8,4%, avansul puternic fiind susţinut în principal de vânzările de bunuri nealimentare şi carburanţi, fiecare dintre cele două categorii postând un plus de două cifre (peste 10%) ♦ La polul opus, vânzările de alimente, băuturi şi tutun au crescut cu doar 3%.

Consumul privat şi-a continuat galopul în luna martie, când a avansat cu 8,4% în serie brută comparativ cu aceeaşi lună din 2018. Ritmul a încetinit uşor faţă de cel din februarie (peste 9%), însă este în continuare unul puternic comparativ cu evoluţia din 2018 şi cu startul din ianuarie. Mai exact, cifra de afaceri în comerţul cu amănuntul, cel mai important indicator pentru consum, a crescut anul trecut cu circa 5%, la jumătate faţă de 2017 şi 2016.