Conferinţă Ron Kaufman: Cum pot companiile să îşi îmbunătăţească serviciile pentru clienţi folosind modelele Uber sau Airbnb

Autor: Adelina Mihai 09.05.2019

Modelele de afaceri din aşa-numita economie „gig“, în care nu mai există angajaţi în forma tradiţională, ci cola­bo­ra­tori sau contractori, au condus şi la o schimbare în ceea ce pri­veşte evaluarea serviciilor oferite de companii. Prin urmare, exem­plele unor companii precum Uber (care pune la dis­po­ziţie utilizatorilor de smartphone-uri un serviciu de transport prin intermediul unei apli­caţii mobile) sau Airbnb (o plat­for­mă prin care pot fi închi­riate direct de la pro­prie­tari ca­mere, case sau apar­ta­mente) pot ajuta mo­delele tradi­ţio­nale de afa­ceri să îşi îm­bu­nă­tă­ţească ex­perienţa ofe­rită clien­ţilor.

„Cea mai mare schim­bare pe care o vedem este că furnizorii de servicii sunt în prezent sub lupa clien­ţilor în timp real, tot tim­pul. Fiecare produs sau serviciu pe care îl oferi este evaluat de fiecare client în parte, iar feedbackul clien­ţilor este vizibil pentru toţi po­tenţialii clienţi prin intermediul co­mentariilor sau eva­luă­rilor din aceste plat­forme pre­cum Uber sau Airbnb“, spune Ron Kauf­man, fon­da­torul companiei UP! Your Service şi guru mondial în do­meniul creşterii calităţii serviciilor pentru clienţi şi în crearea unei culturi a serviciilor în companii.

Kaufman, care a venit pentru prima dată în România în 2012, va veni şi anul acesta la Bucureşti, în cadrul unui eveniment organizat pe 6 iunie, unde va vorbi despre viitorul excelenţei în servicii în contextul digitalizării şi tehnologizării, precum şi al aspectelor legate de transformarea forţei de muncă. În opinia lui Kaufman, în modelele noi de afaceri din economia disruptivă, furnizorul de servicii este evaluat în mod constant din perspectiva clientului, iar fiecare client vrea să vadă ce au spus alţi clienţi despre experienţa lor cu acel furnizor.

„Tot acest proces are ca rezultat îmbunătăţirea continuă a serviciilor oferite. Şi o să vă dau şi un exemplu. Recent, am mers cu un taxi pe care l-am luat direct din stradă, iar taxiul mirosea foarte urât întrucât şoferul tocmai terminase o ţigară înainte de a mă urca eu în maşină. Dacă aş fi luat un Uber sau aş fi comandat un taxi prin intermediul unei aplicaţii mobile, aş fi avut toate pârghiile necesare pentru a evalua acea cursă, iar feedback-ul meu ar fi influenţat direct ratingul acelui serviciu prestat. În acelaşi timp, şi clienţii sunt acum evaluaţi de către prestatorii de servicii, cum este cazul Uber sau Airbnb. Ceea ce înseamnă că nota  pe care eu o primesc este la fel de importantă ca nota  pe care eu o acord furnizorului de servicii şi influenţează direct nivelul de servicii pe care îl voi primi în viitor“, a mai spus Kaufman.

Kaufman este unul dintre cei mai căutaţi educatori, consultanţi, lideri şi speakeri din domeniul serviciilor. Născut în SUA, el s-a mutat în Singapore în 1990, pentru a ajuta guvernul singaporez în crearea şi lansarea unei strategii naţionale de educaţie în servicii. Printre clienţii corporate care au apelat la Kaufman pentru îmbunătăţirea serviciilor oferite se află companii precum Singapore Airlines, Changi Airport, Marina Bay Sands, Microsoft, Parkway Health şi Xerox.

Evenimentul „The Future of Service Excellence“ (www.upyourservice.ro) va avea loc pe 6 iunie la Bucureşti, la hotelul Radisson. Ziarul Financiar este partener media în cadrul acestui eveniment, în care Ron Kaufman va vorbi despre viitorul serviciilor în contextul transformărilor aduse de noile tehnologii.