„Raidul“ H&M pe piaţa din România: afacerile s-au apropiat de 1 mld. lei după doar şapte ani de prezenţă

Autor: Cristina Roşca 08.05.2019

Retailerul suedez de modă H&M a obţinut anul trecut afaceri de 915 milioane de lei, cu 10% mai mari decât în 2017 şi aproape duble faţă de nivelul din 2014. De altfel, businessul suedezilor s-a aflat pe un trend ascendent încă de la intrarea acestora pe piaţă în 2011.

România este o piaţă relativ nouă pentru suedezii care sunt prezenţi aici de doar opt ani. În Polonia şi Cehia brandul a intrat în 2003, în Ungaria în 2005, iar în Slovacia doi ani mai târziu. Pe piaţa locală compania s-a extins rapid până în 2017, cu până la zece unităţi noi pe an, acoperind atât centrele urbane mari - în frunte cu Bucureştiul -, cât şi altele secundare.

Anul trecut însă, compania a menţinut constant numărul de magazine la 56 după o deschidere şi o închidere. A tras obloanele unitatea din centrul istoric al Bucureştiului, singurul magazin stradal al brandului care preferă să meargă în centre comerciale şi malluri. Astfel, avansul businessului în 2018 este unul organic, susţinut de creşterea consumului şi a puterii de cumpărare, mai degrabă decât de expansiune.