Volkswagen demarează prima campanie pentru ID3, primul automobil electric proiectat de la zero. Rezervarea porneşte de la 1.000 de euro, iar preţurile încep de la 30.000 de euro

Autor: Bogdan Alecu 08.05.2019

Grupul Volkswagen a prezentat primele detalii cu privire la viitorul ID3, primul său model electric proiectat de la zero pentru a funcţiona pe baterii, marcând astfel intrarea în cursă directă cu modele precum Tesla Model 3.

Volkswagen ID va fi disponibil în trei versiuni de baterie, cu o autonomie de 330 km, 420 km şi 550 km în funcţie de baterie, care poate fi de 45 kWh, 58 kWh, respectiv 77 kWh. În Germania preţurile încep de la sub 30.000 de euro, iar versiunea intermediară va costa în Germania puţin sub 40.000.

Clienţii care vor cumpăra First Edition vor avea şi încărcare gratuită în primul an în limita a 2.000 kWh. Livrările în Germania încep în aprilie 2020.

În România din cele 30.000 de modele din ediţia First Edition sunt alocate 450 de maşini. Cei care vor să primească maşina anul viitor, trebuie să achite un avans de 1.000 de euro, care este returnabil, în cazul în care clientul se va răzgândi. Versiunea First Edition va fi cu bateria intermediară, cu autonomia de 420 km.

Va fi construită de asemenea şi o ediţie specială, ID.3 1ST concepută doar pentru etapa de pre-rezervări cuprinde 30.000 de unităţi cu dotări extinse, de nivel superior şi baterii medii cu autonomie de 420 de kilometri. 

Producţia ID.3 1 începe la sfârşitul anului 2019 iar primele vehicule ID.3 1 vor fi livrate clienţilor în prima jumătate a anului 2020. Modelul ID.3 va fi prezentat în premieră pe 12 septembrie la Salonul Auto Internaţional IAA de la Frankfurt. Acesta este primul model al mărcii cu amprentă de carbon neutră, atât în procesul de fabricaţie (automobil şi baterii), cât şi în cel de utilizare dacă proprietarii alimentează de la staţii cu energie din surse regenerabile.

„Mobilitatea electrică devine ceva concret pentru clienţii noştri o dată cu lansarea fazei de pre-rezervări pentru ID.3 în Europa”, a declarat Jürgen Stackmann, Membru al Consiliului de Conducere a mărcii Volkswagen, responsabil Vânzări, Marketing şi Post-Vânzare, la evenimentul de lansare din cadrul DRIVE Volkswagen Group Forum din Berlin. „Cu ID.3 lansăm un capitol major, de importanţă strategică în istoria mărcii, după Beetle şi Golf. Cu ID.3 facem modelele electrice accesibile pentru mobilitatea de masă. Iniţial, vom electrica Europa cu ID.3, apoi alte regiuni cu modele din familia ID. lansate în viitor”.

Oficialii Volkswagen din România estimează că vânzările de maşini electrice ale mărcii vor creşte anul acesta pe piaţa locală până la un total de 400 de unităţi. Din 2020, o dată cu lansarea modelelor ID. este estimată o triplare a vânzărilor de maşini electrice, acestea ajungând la un volum de circa 1.200 de unităţi.

„Dezvoltarea constantă a reţelei de încărcare va susţine avansul pieţe. Dacă în aprilie 2016 în România nu existau decât două staţii de încărcare rapidă acum am ajuns la o reţea de peste 50 de astfel de staţii în toată ţara. Volkswagen va inaugura doar anul acesta în reţeaua sa de dealeri 24 de staţii de încărcare rapidă cu puteri de 75 kW”, declară Bogdan Florea.