Cele mai puternice branduri de modă: Românii preferă mărcile internaţionale precum Zara şi H&M, pe când polonezii au două nume locale în top 5

Autor: Cristina Roşca 09.05.2019

♦ Gigantul suedez H&M este singurul brand care se află în top cinci cele mai vândute mărci de modă pe toate cele patru pieţe analizate de ZF, respectiv Cehia, Polonia, România şi Germania ♦ În Cehia domină brandurile cu preţuri mici, două nume fiind active pe segmentul de discount, iar un al treilea pe piaţa preţurilor mici. Aceasta este o confirmare a faptului că aici consumatorii sunt atenţi la preţ mai degrabă decât la trenduri ♦ În România niciun nume din top nu este local. La polul opus, în Polonia, cea mai puternică economie din regiune, două mărci – Reserved şi CCC - sunt din această ţară.



Românii cheltuie anual 4,2 mld. euro pe haine şi încălţări, suma fiind cu circa 10% mai mare decât în 2017 şi cu aproape 40% peste nivelul din 2014, arată calculele făcute de ZF pe baza datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor. Valoarea pieţei a crescut constant an de an pe fondul evoluţiei bune a consumului privat ca urmare a majorărilor salariale şi implicit a creşterii puterii de cumpărare.

Piaţa modei din România este una dintre cele mai competitive din regiunea Europei Centrale şi de Est şi chiar şi din toată Europa, lupta pentru cele 4,2 mld. euro fiind dată între mai bine de 100 de branduri preponderent străine. Pe piaţa hainelor numărul brandurilor româneşti puternice este foarte mic, pe când în segmentul de pantofi există afaceri care îşi fac loc în prima parte a clasamentului cu afaceri de peste 10 mil. euro fiecare, cum este cazul Benvenuti, Otter Distribution sau Musette. Totuşi, pe ambele segmente, liderii de piaţă sunt mărci internaţio­nale, respectiv Zara, H&M, C&A, New Yorker şi LC Waikiki pe piaţa de haine şi Deichmann şi CCC pe încălţări, conform Euromonitor şi ZF.