Orange cere în instanţă anularea amenzii de 14 milioane de euro primită de la Consiliul Concurenţei pentru abuz de poziţie dominantă

Autor: Roxana Rosu 13.05.2019

Orange România a cerut săptămâna trecută în instanţă anularea şi suspendarea deciziei Consiliului Concurenţei privind amendarea companiei cu  64,91 milioane de lei (aproximativ 14 milioane euro) pentru abuz de poziţie dominantă în relaţie cu firma Simplus Invest , în perioada 2011-2015.

În acest sens, Orange a deschis două procese pe rolul Curţii de Apel Bucureşti, pe 9 mai, care vizează ”anularea actelor privind reglementarea concurenţei(componentă ajutor de stat, componentă concurentă) dec.72/17/12/2018” şi ”suspendarea executării act administrativ dec.72/17/12/2018”.  

Consiliul Concurenţei a anunţat la începutul anului că a constatat că, în perioada 2011-2015, operatorul de telefonie a limitat accesul companiei Simplus Invest SRL la reţeaua sa de telefonie mobilă, blocându-i activitatea de transmitere a mesajelor comerciale către/de către clienţii Orange. 

Simplus Invest SRL este un integrator, adică o companie care intermediază transmiterea de mesaje comerciale prin numere scurte între anumite companii beneficiare şi clienţii operatorilor de telefonie mobilă. Pentru a-şi desfăşura activitatea, integratorii încheie contracte cu clienţi (companii care vor să transmită mesaje comerciale) şi cu toţi operatorii de telefonie mobilă, care le alocă numere scurte. 

În perioada 2012-2013, Simplus era principalul jucător din România pe piaţa de intermediere de transmitere de mesaje comerciale prin numere scurte. „Acţiunile Orange au diminuat în mod semnificativ capacitatea acestui integrator de a concura pe piaţă, cifra de afaceri a Simplus diminuându-se în perioada 2012-2015 de aproximativ 5 ori”, au atenţionat reprezentanţii Consiliului Concurenţei.

La rândul lor, contactaţi de ZF în ianuarie 2019, după anunţarea sancţiunii, reprezentanţii Orange şi-au apărat ferm deciziile luate în trecut în legătură cu Simplus, anunţându-şi intenţia de a contesta sancţiunea.

„Orange România a fost sancţionată de către Consiliul Concurenţei pentru reacţia legitimă şi justificată de a stopa practicile comerciale înşelătoare ale unui furnizor de servicii. Reamintim că demersurile de stopare a comportamentelor frauduloase reprezintă  o practică recomandată şi aplicată în România şi la nivel european. Respectul pentru client şi lege este principiul fundamental al activităţii Orange. Suntem hotărâţi să ne protejăm în mod legal clienţii ori de câte ori interesele acestora vor fi afectate. Orange va folosi toate mijloacele legale pentru a contesta această sancţiune“, au declarat repre­zentanţii Orange la acel moment.