Daniel Gross, Penny Market: Cumpărăm pâine de la producători aflaţi pe o rază de 30 km de magazin. Încercăm şi la mezeluri şi carne

Autor: Cristina Rosca 15.05.2019

„Vrem să încurajăm parteneriate cu producători locali, care oferă avantaje în zona de prospeţime - unul dintre trendurile pieţei.“



Reţeaua Penny Market a început să parieze pe produse regionale, nu doar „made in Romania“, ceea ce înseamnă că dincolo de originea locală, aceste articole sunt realizate pe o rază de câţiva zeci de kilometri în jurul fiecărui magazin. Acest model de business este deja testat pe pieţele din Occident unde retailerii au raioane marcate ca fiind destinate produselor din regiunea, landul sau cantonul unde se află magazinul.

Pe piaţa locală acest tip de iniţiativă este abia la început, după ce în anii de boom se punea accent pe mărci internaţionale, iar în ultimii ani a revenit apetitul pentru „made in Romania“. „Vrem să încurajăm parteneriate cu producători locali, care oferă avantaje în zona de prospeţime - unul dintre trendurile pieţei. Tot ce înseamnă produse de panificaţie le achiziţionăm de la producătorii locali, aflaţi pe o rază de 30 km de fiecare dintre magazinele noastre“, a spus Daniel Gross, CEO al companiei Rewe România, cea care ope­rează reţeaua de magazine de tip discount Penny Market.

Discounterul german deţine în prezent în România o reţea de aproape 240 de magazine şi trei depozite. Penny Market a obţinut în 2018 afaceri de 3,45 mld. lei, după o creştere de 15%.