Cele mai multe companii antreprenoriale româneşti greşesc prin faptul că nu ştiu să ceară ajutor atunci când încep să se confrunte cu probleme financiare, iar managerii se ambiţionează să le rezolve singuri, eşuând de multe ori

Autori: Alina-Elena Vasiliu , Alexandra Cepăreanu 15.05.2019

Conferinţa ZF / CITR „Mind your business and Open your mind“. Generaţia Millennials va gestiona altfel antreprenoriatul. Tinerii fac faţă mai bine adevărului



Noua generaţie de antreprenori, reprezentanţii Millennials, pu­ne în scenă o nouă moda­li­ta­te de a face business, înfrun­tând adevărul de la început şi cău­tând soluţii încă de la primele semnale ne­gative. În acelaşi timp, toate generaţiile de an­tre­prenori trebuie să se obişnuiască să tra­teze pro­blemele mai mult din perspectiva oa­me­nilor care lucrează în companii, nu doar prin pris­ma firmelor şi a cifrelor.

Acestea sunt temele dezbătute de mana­ge­rii, antreprenorii şi experţii prezenţi ieri la con­fe­rinţa „Mind your Business and Open your Mind“, organizată de CITR şi Ziarul Financiar.

„Generaţiile care vin din urmă fac mai bine faţă adevărului decât celelalte generaţii. Tine­rii au învăţat să ia lucrurile ca atare“, spu­ne dr. Bogdan Iliescu, medic neurochirurg.

Când antreprenorii şi managerii nu au curaj să ceară soluţii pentru redresare, ajung în punc­tul în care sunt hărţuiţi de propriile amâ­nări şi îngreunează revenirea la stabilitate şi, ulterior, pe plus. Drept urmare, 80% dintre antreprenori nu se mai întorc în business după un eşec.

„Trebuie să ne raportăm şi la istorie, la an­tre­prenorii care au condus până acum marile busi­nessuri din România. Noi provenim din­tr-o etapă romantică a antreprenoriatului şi is­to­ria ne va recunoaşte ca pionieri, pentru că sun­tem încrezători, vindem şi cumpărăm. Gene­raţiile noi sunt altfel, ele vor gestiona antreprenoriatul în mod diferit“, spune Corneliu Bodea, CEO al companiei de servicii energetice Adrem.

Atenţia asupra companiilor de impact - cu active peste 1 mil. euro - este cu atât mai mare cu cât acestea sunt puţine (doar 4% din total) şi cu un impact mare - reprezentând 79% din cifra de afaceri în mediul de business.

„Am început să nu ne mai uităm doar la compania care are dificultăţi şi la cifre, ci şi la oamenii din companii“, spune Andrei Cionca, preşedintele şi fondatorul CITR.