Sfat pentru micii antreprenori: „Când creşti este foarte important să investeşti în brand”

Autor: Dana Ciriperu 16.05.2019

Antreprenorul român este entuziast, creativ, are pasiune, este specialist din punct de vedere tehnic pe domeniul lui, însă punctul vulnerabil îl reprezintă zona de management strategic. Aşa arată un scurt profil al antreprenorului conturat de Aliz Kosza, business mentor & business strategist în cadrul şcolii Business Mentoring House.

Ea a condus timp de 25 de ani companii de top precum MOL România, Orkla Foods România şi Fabryo Corporation. Din 2012, s-a retras din poziţia de CEO şi este business mentor şi strateg.

„Când creşti este foarte important să investeşti în brand. Fără branding nu se poate. Când ajungi, cred eu, la afaceri de 500.000 de euro este important să începi să investeşti în brand. Din păcate, mulţi antreprenori sar etape în dezvoltarea afacerii şi apoi, după o vreme, trebuie să se întoarcă la modelul de business pentru a reduce riscul împotmolirii“, consideră Aliz Kosza.

Datele statistice de la Registrul Comerţului arată că din cele 710.000 de companii active în România în 2017 (dintre care aproape 200.000 au însă cifră de afaceri zero), 400.000 de companii au afaceri mai mici sau egale cu 100.000 de lei, respectiv în jur de 21.000 de euro anual. Ca număr, „clasa” aceasta a firmelor cu vânzări de cel mult 21.000 de euro este cel mai bine reprezentată, arată datele statistice. Spre comparaţie, firmele despre care vorbeşte Aliz Kosza că ar avea nevoie de investiţii în brand, cele cu afaceri de peste 500.000 de euro, sunt în număr de 75.000, arată datele de la Registrul Comerţului.