Doar 3 producători români au intrat pe nişa produselor fără gluten, o piaţă de 44 mil. lei anual. „Există perspectivă în piaţa produselor fără gluten din România, putem să producem la preţuri mici, putem dezvolta produse.“

Autor: Georgiana Mihalache 17.05.2019

Piaţa românească a produselor fără gluten, o proteină care se regăseşte în cereale precum grâu, orz, secară, se bazează pe trei producători locali cu linii certificate de producţie – Sam Mills, Cris-Tim şi Petras Bio, restul fiind importuri. Vânzările de produse fără gluten au ajuns la 44 mil. lei în 2018 în România, potrivit Euromonitor, însă există potenţial de creştere, impulsionat şi de po­sibilitatea exporturilor.

„Am constatat că există informaţie în piaţă, există o perspectivă de creştere. Este o piaţă mică, însă România are ce trebuie să se dezvolte, putem să producem la preţuri mici, avem capacitatea de a dezvolta produse“, a spus Iuliana Roibu Bonoiu, preşedinte Asociaţiei Române pentru Intoleranţă la Gluten, prezentă la o conferinţă de presă.