Vânzările de maşini au revenit pe plus în aprilie şi au urcat cu 12% în primele patru luni
Topul pe mărci este condus de către Dacia, cu 15.404 unităţi, urmată de către Volkswagen, cu 5.221 unităţi, şi Renault cu 5.010 unităţi, Dacia conducând topul la categoria autoturisme, iar Ford la cea de vehicule comerciale uşoare.
Piaţa auto a punctat o creştere de 11% în primele patru luni ale acestui an faţă de perioada similară din 2018, la aproape 57.500 de autovehicule, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Luna aprilie 2019 consemnează un volum al vânzărilor cu 27,1% peste volumul din aprilie 2018, pe fondul decalării cu o lună a programului Rabla.
„În continuare, în România, vânzările sunt susţinute, în principal, de către persoanele juridice care acoperă 62% din totalul achiziţiilor de autoturisme realizate în primele patru luni ale lui 2019. Este însă de remarcat faptul că numărul de autoturisme achiziţionate de către persoanele fizice în aceste prime patru luni (18.177 unităţi) este cu 18,1% superior celui din perioada similară a anului trecut (15.395 unităţi), chiar dacă, în 2018, programul Rabla a demarat cu o lună mai devreme; ca urmare, şi ponderea persoanelor fizice a crescut de la 36% în 2018 la 38% în 2019“, au spus oficialii APIA. Topul pe mărci este condus de către Dacia, cu 15.404 unităţi, urmată de către Volkswagen, cu 5.221 unităţi, şi Renault cu 5.010 unităţi, Dacia conducând topul la categoria autoturisme, iar Ford la cea de vehicule comerciale uşoare.