De la hobby la business: Viorina Anuţă din Cluj face jucării croşetate şi aşteaptă vânzări de 15.000 de euro

Autor: Georgiana Mihalache 24.05.2019

„Am realizat că orice ţine de produse pentru copii poate fi o piaţă bună atâta timp cât produsul este unul de interes.“



Viorina Anuţă a pus pe piaţă în 2017 brandul Kinderina, sub care pro­duce în Cluj-Na­poca ju­cării perso­na­li­zate din pluş şi a pariat astfel pe nişa produselor handmade. Pentru 2019, antreprenoarea estimează vânzări de 15.000 de euro, care să-i acopere investiţiile în business de până acum.

„Totul a început iniţial de la un hobby şi de la dragostea pe care o am pentru copii. Ulterior am realizat că orice ţine de produse pentru copii poate fi o piaţă bună atâta timp cât pro­du­sul este unul de in­te­res. De asemenea, ştiam că ju­căriile de pluş se găsesc în ori­ce magazin cu specific pentru co­pii, însă cele personalizate sunt mai căutate“, a spus pentru ZF Viorina Anuţă.

Stocul de materiale şi bugetul pen­tru promovare, dar şi timpul pen­tru realizarea unei jucării înseamnă o in­vestiţie de 8.500 de euro pe şase luni. Pentru a porni afacerea, antreprenoarea a ales furnizorii pentru materialele din care face jucăriile, a început să înveţe cum să creeze jucăriile, de la concept până la produsul final şi a mizat pe un site atractiv pentru clienţi.

„Toate jucăriile sunt pro­duse în Cluj-Napoca. Abso­lut tot ce se vede pe site-ul kinderina.ro este realizat manual. Acesta este de fapt sistemul cu care îmi doresc să fie asociat brandul Kinderina pe viitor, iar din acest punct de vedere realizez că voi avea provocări în dezvolta­rea activităţii.“

Viorina Anuţă reuşeşte să facă o jucărie într-o perioadă de la două-trei ore până la două zile. Cele mai multe provocări vin în cazul produselor personalizate pentru care trebuie gândit inclusiv conceptul jucăriei.

În prezent, pentru jucările Kinderina fondatoarea businessului se ocupă inclusiv de procesul de creaţie, însă în momentul în care afacerea o să crească antreprenoarea se gândeşte să mai anga­jeze câteva persoane, mai ales că numărul de comenzi este în creştere.

„Reuşesc să realizez între 30 şi 40 de produse pe lună în acest moment şi dat fiind numărul de comenzi în creştere, numărul produselor realizate este şi el în creştere“, a mai spus antreprenoarea.

Preţul pentru o jucărie croşetată porneşte de la 35 de lei şi poate ajunge la 130 de lei, potrivit site-ului kinderina.ro.

Pentru că nu are o capacitate de pro­duc­ţie mare, Kinderina se vinde doar în me­diul online şi nu ajunge în magazinele spe­cializate de jucării sau în super­mar­keturi. „Focusul este pe tot ce ţine de mediul online în acest moment. Mă adresez strict persoanelor fizice, în special mămicilor şi tăticilor care vor să facă un copil fericit. Îmi doresc ca această afacere să îşi păstreze simplitatea şi originalitatea pe viitor“, a mai spus Viorina Anuţă.

Ea a adăugat că există concurenţă în piaţa de jucării şi de produse pentru copii, dar se diferenţiază în piaţă prin faptul că produsele sunt realizate manual şi ajung personalizate la copii.

Brandul Kinderina este operat de compania Atelier Bijouterina, înfiinţată în 2017, controlată de Viorina Anuţă.

 

O piaţă de peste 1 mld. lei

Piaţa locală de jucării a trecut de 1 miliard de lei vânzări anual, potrivit datelor oferite de Euromonitor. În România, piaţa este infuenţată de trendurile la nivel internaţional, iar giganţi precum Lego, Jumbo au intrat cu magazine proprii în România în ultimii ani.

Importurile de jucării din străinătate depăşesc cu mult exporturile, în contextual în care în piaţă au rămas puţini producători de jucării, de talie mică.

Un specific al pieţei este dat de sezonalitate, companiile din distribuţie sau retail înregistrând vârfuri de vânzări în periodele de sărbători precum Crăciunul, Paştele sau 1 iunie - ziua copilului.

Viorina Anuţă, fondator al kinderina.ro

Viorina Anuţă, fondator al kinderina.ro

 

Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

ZF şi Banca Transilvania lansează proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.