Selgros: Avem aproape 800 de furnizori pe segmentul de alimente, iar dintre aceştia 95% sunt din România

Autor: Cristina Roşca 27.05.2019
Reţeaua de 22 de magazine Selgros, prezentă local de circa două decenii, lucrează cu aproape 800 de furnizori pe seg­mentul de alimente, iar dintre aceştia mai puţin de 50 sunt străini. Lanţul de magazine de tip cash & carry nu oferă însă statistici privind furnizorii de bunuri nealimentare.

„Dintr-un număr de 797 de furnizori pentru categoria food, 755 sunt furnizori din România, ceea ce înseamnă un procent de 95%“, spun oficialii companiei.

Ei adaugă că dacă ar trebui să facă un top trei al categoriilor cu cel mai mare număr de furnizori locali ai Selgros, produsele din carne ar fi pe locul 1, cu un procent de 95%, fiind urmate de lactate, care provin în procent de 90% de la furnizori locali. Pe locul al treilea, cu 85% din total, se află fructele şi legumele vândute în magazinele Selgros.

„Avem furnizori locali pentru toate categoriile de produse vândute în magazinele Selgros. Există, într-adevăr, sortimente la care resursa disponibilă nu este suficientă şi de aceea apelăm şi la furnizori externi“, au mai spus ei fără a oferi exemple.

Ponderea produselor provenite de la furnizori locali în totalul ofertei a fost până recent un subiect tabu, însă în ultimii ani tot mai mulţi jucători au început să facă publice aceste date.

Ponderea este de regulă valabilă în ceea ce priveşte totalul produselor de la raft şi nu este însă echivalentă cu ponderea ar­ti­colelor „made in Romania“ în cifra de afa­ceri a fiecărei companii.

Această cotă de piaţă va­riază în funcţie de preţul produselor, de vo­lu­mul lor de vânzări (în număr de uni­tăţi). Mai mult, faptul că provin de la furnizori lo­cali nu înseamnă că produsele sunt exclusiv „made in Romania“ dat fiind că există com­pa­nii locale care importă bunuri din alte ţări, fie pentru că au activităţi de import şi dis­tri­bu­ţie, fie pentru că au fabrici pe mai multe pieţe.