Eugen Anicescu, country manager Coface Romania: Creşterea duratei de viaţă a companiilor este esenţială pentru a întări mediul de business local

Autor: Roxana Rosu 28.05.2019

Companiile din România au o durată de viaţă mdie de 6 ani, sub alte ţări din regiune.Dar este important ca o companie să aibă durată de viaţă lungă: ea are profitabilitate mai bună, capitalizare mai bună, sold al investiţiilor mai ridicat în bilanţ.

Este esenţială creşterea duratei de viaţa a companiilor pentru a întări mediul de business.

În 2005-2011 s-au infiinţat un milion de companii, iar din ele mai sunt active 40%. Din cele 400.000 companii, 2% au ajuns la o cifră de afaceri de 1 mil.euro. Din cele 8000 de companii, 15% au o situaţie financiară solidă, deci 1200 de firme. Din cele 1200, 40% sunt antreprenoriale locale, adica 500 de companii.

Longevitatea în business: adaptare constantă, fluxul de numerar, planificare venituri/cheltuieli, investiţii la momentul oportun. Cea mai mare greşeală pe care o poate face o companie este să investească din cash.

Problema forţei de muncă se poate rezolva prin dezvoltarea infrastructurii şi a educaţiei.