Vânzările mărcilor Renault în România se duc spre 1 miliard de euro

Autor: Bogdan Alecu 29.05.2019

Creşterile vânzărilor de SUV-uri au adus la Renault Commercial Roumanie (RCR), divizia de vânzări a Groupe Renault România, un avans de peste 30% al ci­frei de afaceri în 2018 versus 2017, potrivit datelor Mi­nisterului Finanţelor, la peste 4 mld. lei sau 878 mil. euro.

Un nou jucător din segmentul vânzărilor auto se apropie din nou de pragul de 1 miliard de euro. RCR este compania prin care în România sunt vândute mărcile Dacia, Renault şi Nissan.

Ultimul jucător care a depăşit acest prag a fost Porsche România în 2007, însă de atunci nici Porsche România şi niciun alt jucător nici măcar nu s-a mai apropiat de acest prag. În 2018 toate cele trei mărci comercializate de RCR au punctat creşteri de cel puţin 20% - Dacia a urcat, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), cu 26%, la aproape 55.000 de maşini, Renault cu 21%, la aproape 15.000, iar Nissan cu 41%, la peste 4.100 de maşini. Mai mult, din vânzările Dacia pe 2018 în România, Duster a reprezentat 24%, faţă de 20% în 2017.

Rezultatul RCR vine la doar câteva zile de când Renault a publicat rezultatele Automobile Dacia, cea mai mare companie din România după cifra de afaceri, care a realizat în 2018 o cifră de afaceri de 5,3 mld. euro, în creştere cu 5% faţă de anul anterior.