Eficienţă germană. Kaufland a ajuns la o marjă de profit de 7,2%, cel mai bun nivel de la intrarea pe piaţă. Vânzările au crescut cu 8% în 2018, ajungând la 10,8 miliarde de lei

Autor: Cristina Roşca 04.06.2019

Lanţul de hipermarketuri şi-a majorat vânzările cu 8% în 2018, la 10,8 mld. lei ♦ Profitul a avansat de două ori mai repede.



Grupul german Kaufland a obţinut anul trecut o marjă netă de profit de 7,2%, una dintre cele mai bune din comerţul alimentar, conform datelor ZF, şi totodată cea mai bună de la in­tra­rea pe piaţă a companiei în 2005. Într-un singur an, în 2015, marja de pro­fit a lanţului de hipermarketuri cu pre­ţuri mici a mai sărit de 7%.

Grupul german Kaufland şi-a men­ţi­nut anul trecut poziţia de lider al co­merţului local pentru al şaselea an con­se­cutiv după ce cifra de afaceri s-a apro­piat de 11 mld. lei, plus 8%. Profi­tul net s-a situat şi el pe un trend ascen­dent, ba chiar a crescut mai rapid ca busi­nessul, cu peste 17%, conform cal­cu­lelor ZF, până la un pas de 800 mil. lei.

Lanţul de hipermarketuri cu pre­ţuri mici Kaufland şi-a majorat anul trecut cifra de afaceri cu aproape 8% în­tr-un an în care consumul privat a pos­tat un plus de 5%, iar compania a inau­gurat patru magazine noi, cel mai lent ritm de până acum.

Kaufland a in­trat pe piaţa locală în 2005 şi de atunci s-a extins an de an cu un ritm ce a variat de la 4 la 13 maga­zi­ne, expansiune ce a men­ţinut şi busi­nes­sul pe un trend ascen­dent, chiar şi atunci când consu­mul privat dădea sem­ne de oboseală. În ultimii ani, creş­te­rea busines­su­lui  a fost susţi­nu­tă şi de evoluţia bună a consumului. Pentru a-şi creşte şansele de a ră­mâ­ne lider şi pen­tru a acoperi mai bine ţara, compa­nia a anunţat că va conti­nua să se extindă.

Lanţul de hipermarketuri Kaufland, liderul comerţului local după cifra de afaceri, şi-a bugetat câte zece deschideri pe an în perioada 2019-2022, compania având deja terenurile achiziţionate.