EY: Călătoria către organizaţia digitală: de la tehnologie la schimbarea paradigmei culturale

Autor: Bogdan Ion 04.06.2019

Cu un scor de 37,5% al indicelui de digitalizare în 2018, România este încă pe ultimul loc între ţările Uniunii Europene în privinţa gradului de digitalizare a economiei şi a societăţii (conform Digital Economy and Society Index  realizat de Comisia Europeană).

În acest context, mediul de business din România accelerează procesul de transformare digitală pentru a se alinia cât mai rapid la tendinţele şi nevoile globale.

Provocările clienţilor noştri pe parcursul programelor de transformare digitală nu ţin neapărat de finanţarea sau implementarea în sine a tehnologiilor. Cele mai multe derivă din adoptarea tehnologiei de către angajaţi, din disponibilitatea limitată a resurselor interne necesare transformării şi, nu în ultimul rând, din abordarea tehnologiei ca element implicit al comportamentului şi al culturii organizaţionale. Succesul unui program de transformare digitală rezidă în modul în care companiile reuşesc să gestioneze aceste provocări”, menţionează Bogdan Ion, Country Managing Partner EY România şi Moldova şi Chief Operating Officer pentru EY Europa Centrală şi de Sud-Est şi Regiunea Asiei Centrale.