VIDEO ZF Esenţial în Business. Ioana Zenaida Popp, KPMG: „Opinia unui auditor poate determina obţinerea unui preţ mai bun pentru acţionar”

Autor: Ioana Matei 31.12.2019

Succesiunea este una dintre marile provocări ale antreprenorilor români, iar exitul reprezintă, de cele mai multe ori, alternativa acesteia. Auditul financiar înainte de tranzacţie este un pas esenţial pentru vânzător, care îi poate aduce acestuia chiar şi un preţ mai bun pentru companie, a explicat Ioana Zenaida Popp, Director al Departamentului de Audit din cadrul KPMG în România, în emisiunea ZF Esenţial în business, realizată de ZF în parteneriat cu KPMG.

„Un antreprenor îşi creşte firma ca pe un copil, de aceea probabil le este greu unora dintre ei să ceara un audit: pentru că ar putea realiza că acest copil este imperfect neglijând faptul că a nu-ţi cunoaşte toate minusurile poate duce la pierderi financiare semnificative”, descrie Ioana Zenaida Popp riscurile evitării unui audit financiar.

Ea observă însă că pentru tranzacţiile mari, cumpărătorul cere o verificare externă, astfel că, printr-un audit propriu, antreprenorul va fi pregătit pentru aproape orice întrebare i se va pune.

În plus, opinia unui auditor aduce, din punctul de vedere de vedere al specialistului KPMG, un avantaj care poate determina obţinerea unui preţ mai bun în urma vânzării societăţii.

„Pentru orice antreprenor, opinia unui auditor asupra situaţiilor financiare va spori încrederea investitorilor că acele situaţii au fost întocmite corect, in toate aspectele semnificative, si că cifrele prezentate sunt reale. Acest lucru oferă un avantaj acţionarului şi poate determina obţinerea unui preţ mai bun în urma vânzării societăţii”, explică Directorul Departamentului de Audit al KPMG în România.

Un alt avantaj sesizat de Ioana Zenaida Popp este acela că auditul ajută la stabilirea unui limbaj comun care facilitează dialogul între vânzător şi cumpărător când este vorba de situaţiile financiare şi de rezultate.

În ceea ce priveşte durata auditării situaţiilor financiare, acestea ar trebui să înceapă, în mod ideal, cu cel puţin trei ani înainte de vânzare; astfel conducerea societăţii are suficient timp să corecteze eventualele deficienţe identificate de auditorul financiar. „Implementarea recomandărilor auditorului, care conţin informaţii importante pentru îmbunătăţirea sistemelor interne de control pot determina, de cele mai multe ori, o scădere a costurilor, prin urmare o poziţie mai bună financiară”, conchide Ioana Zenaida Popp.