Topul celor mai mari jucători din comerţul alimentar. Când cei mari devin şi mai mari: 9 din 10 reţele şi-au majorat businessul în 2018. Cora, singura excepţie. Lupta la vârf se intensifică, diferenţa dintre Kaufland şi Carrefour redudâncu-se la 300 mil. lei

Autor: Cristina Roşca 07.06.2019

♦ Ritmul de creştere al jucătorilor din comerţul modern variază între 2% şi 25%, pe o piaţă unde consumul privat a postat un plus de 5% ♦ Lupta la vârf se intensifică, diferenţa dintre liderul Kaufland şi locul doi, grupul francez Carrefour, s-a redus la 300 mil. lei ♦ Profi a urcat pe locul 4 după cifra de afaceri, depăşind Auchan, conform datelor existente ♦ Formatele mici de magazine – supermarketurile şi discounterii – postează cele mai mari creşteri.



Zece jucători cu mai puţin de 3.000 de magazine sub diferite formate şi cu afaceri ce au sărit anul trecut de 60 mld. lei controlează mai mult de ju­mă­tate din comerţul cu dominantă ali­men­tară din România. Mai exact, compa­nia de cerce­tare de piaţă GfK anunţă că în România comerţul modern a ajuns anul trecut la o cotă de piaţă de 62%. Retailerii straini au reuşit să mai „fure“ două procente de la micii chioşcari şi de la ceilalţi jucători din comerţul tradiţional (pieţe, magazine specializate, etc), arată calculele ZF.

Lanţurile de hipermarketuri, supermar­ke­turi, magazine de discount, cash & carry şi pro­xi­mitate modernă au ajuns să domine piaţa lo­cală după ce timp de 23 de ani au des­chis ma­gazine noi an de an. Mai exact, anual se inau­gu­rează 250-300 de unităţi noi, în principal pe format mic, acestea fiind concu­rentul direct al magazi­ne­lor tradiţio­nale. Ba mai mult, aceste maga­zi­ne intră chiar în cartierele dormitor şi în lo­ca­lităţile mici unde înainte comerţul tradiţio­nal era singurul care făcea regulile.