Raluca Hartmann, director general kik România: Piaţa locală permite o reţea de peste 250 de magazine

Autor: Cristina Rosca 12.06.2019

Discounterul german a intrat în România în toamna lui 2018 şi a ajuns deja la aproape 20 de magazine.



Grupul german kik, activ pe segmentul de discount al modei, care a intrat pe piaţa locală în toamna anului trecut, a ajuns la aproape 20 de magazine în România şi are în plan ca în 2019 să atingă „borna“ de 35 de unităţi.

„Anul acesta pregătim o expansiune puternică. De când am intrat pe piaţa locală (septembrie 2018 - n. red.) am deschis aproape 20 de magazine şi estimăm să ajungem la o reţea de 35 de unităţi până la finalul lui 2019. Cred că piaţa din România duce peste 250 de unităţi kik“, a spus Raluca Hartmann, director general al kik România. În România compania a intrat atât în oraşele mari, precum Bucureşti şi Timişoara, dar şi centre urbane medii şi mici precum Mioveni sau Sighetu Marmaţiei. Iniţial nemţii s-au aşezat în centre comerciale, executivii afirmând că nu există spaţii stradale adecvate.

„Formatul nostru nu este optimizat pentru suprafeţe de sub 500 de metri pătraţi. Deocamdată nu există potenţial şi posibilităţi pentru magazine stradale. În prima fază ne uităm la parcurile de retail, pentru că au o ancoră de food importantă.“ Compania merge şi în centrele comerciale importante, dar a deschis şi în centrele co­merciale secundare magazine, spune executivul german. „În următorii cinci ani va trebui să devenim mai flexibili, să ne ducem către noile comunităţi care apar, să mergem după modelul din comerţul alimentar, care a pariat pe magazinele de proximitate.“ În comerţul ali­mentar dez­voltarea reţelelor internaţionale a început cu magazine mari - hipermarketuri, pentru ca în ultima pe­rioadă reţelele să parieze pe supermarketuri şi proxi­mitate.