Producătorul de lactate Artesana din Tecuci vrea să investească într-o nouă fabrică şi ia în calcul să apeleze la bursă

Autor: Mădălina Dediu Panaete 12.06.2019

În 6 ani, producătorul autohton de lactate Artesana a înregistrat o creştere de 250% a cifrei de afaceri, de la 800.000 euro, la 2,8 milioane euro.

 


Artesana, producător de lapte din Tecuci controlat de familia Donici, vrea să investească într-o nouă unitate de producţie după ce până acum a investit peste două milioane de euro în unitatea de procesare din judeţul Galaţi.

"Pentru anul viitor, avem în plan o nouă fabrică, însemnând minimum 2 milioane de euro, pentru care intenţionăm să apelăm la bursă (cel mai probabil o emisiune de obligaţiuni)”, a declarat Daniel Donici, care alături de Alina Donici a clădit o companie care în 2018 a ajuns la o cifră de afaceri de 2,8 milioane de euro.

Investiţia iniţială în fabrica de lactate Artesana din Tecuci a fost de peste 1 milion de euro, din care 250.000 euro obţinuţi din fonduri europene şi restul credite bancare. De-a lungul celor şapte ani de la deschidere, împliniţi anul acesta în primăvară, Alina şi Daniel Donici au investit încă aproximativ 1 milion de euro, din profit, credite bancare şi leasing-uri. Artesana a înregistrat o cifră de afaceri de 2,8 milioane de euro, iar în ceea ce priveşte estimările pentru anul în curs, managementul a prognozat o cifră de afaceri de 3,4 milioane de euro.  

„Cele mai mari creşteri au fost înregistrate la vânzarea produselor din lapte de capră, în medie de 6 ori mai multe iaurturi de băut şi, în medie, de 2 ori mai multe iaurturi la borcan, simple sau cu probiotice. De asemenea, vânzările la smântână s-au dublat, iar la restul articolelor am avut creşteri cuprinse între 30-80%”, a spus Alina Donici, partener fondator la Artesana.

”Am avut şi articole care nu au performat, aşa că am luat decizia să le excludem din gamă, mai ales pentru a eficientiza producţia: iaurturile degresate, care au scăzut cu aproximativ 40%, şi iaurtul cu banane, care deşi avea vânzări constante, acestea erau în volum foarte redus comparativ cu restul produselor”, a continuat Alina.

Pe partea de acidofile (iaurt, sana, kefir, smântână), Artesana a înregistrat o creştere de 74% în volum (unităţi vândute) în 2018 faţă de 2017.

 În 2018, Artesana a vândut 3,4 milioane recipiente din sticlă (borcane si sticle), din care aproximativ 10% au mers catre mărci private ale retailerilor (Artesana este în spatele unora dintre produsele lactate ale mărcii Gusturi Româneşti, vândută de Mega Image).

În plus, Artesana a lansat de la începutul anului trei noi produse – lapte bio în sticlă – o continuare a gamei bio lansată anul trecut, brânză mató – o specialitate spaniolă – în recipient 100% biodegradabil, obţinut din plante, şi iaurt în acelaşi timp de ambalaj.