Piaţa bunurilor de larg consum nealimentare este dominată de giganţi precum Colgate, P&G şi Unilever

Autor: Cristina Rosca 13.06.2019

România se află la coada clasamentului european când vine vorba de suma cheltuită per capita pe bunuri de larg consum nealimentare, fie ele produse folosite pentru curăţarea locuinţei, fie detergent, şampon sau gel de duş. Această subdezvoltare este totodată un indicator al potenţialului de dezvoltare al pieţei.

Cei mai mulţi jucători din segmentul bunurilor de îngrijire sunt giganţi străini, în frunte cu Procter&Gamble şi Unilever, însă alături de aceştia îşi face loc la vârf şi Farmec, un jucător român cu o istorie de câteva zeci de ani, care realizează în special cosmetice, dar şi produse de curăţenie sub brandurile Nufăr şi Triumf. Ceilalţi jucători români din piaţă au afaceri mai mici, iar cei mai noi dintre aceştia s-au orientat către nişe precum cosmeticele bio sau către dermatocosmetice.