Cele mai puternice 10 branduri româneşti sunt evaluate la peste 3,5 mld. euro. Dacia, eMAG şi Dedeman ocupă podiumul

Autor: Cristina Rosca 13.06.2019

Clasamentul celor mai valoroase 10 branduri româneşti, realizat de compania Brand Finance, a suferit puţine modificări în 2019, singurul nume nou în top fiind Rompetrol, care a înlocuit BCR.



Cele mai puternice 10 mărci româneşti sunt evaluate la peste 3,5 mld. euro, nouă dintre branduri înregistrând creşteri în valoare, singura scădere fiind postată de Electrica - minus 8%. Clasamentul a suferit puţine modificări, mai exact câteva urcări şi coborâri. Singurul nume nou în top fiind Rompetrol care a înlocuit BCR.

Podiumul rămâne însă neschimbat, cu Dacia pe primul loc, urmată de eMAG şi Dedeman. Pro­du­cătorul auto de la Mioveni este singura marcă locală de peste 1 mld. euro, în timp ce retai­lerul online eMAG a ajuns la peste 500 milioane de euro după o creştere puternică de 27,5%. Dacia este şi unul dintre puţinele branduri româneşti pre­zente în clasamentele globale ó fiind clasată pe locul 59 în clasamentul Brand Finance Auto 100 2019.