Cas Lachaert, şeful IKEA Pallady: Magazinul din estul Capitalei ne ajută să furnizăm mobilier în aproape 70% din ţară. Ne-am dublat capacitatea în online

Autor: Mădălina Dediu Panaete 18.06.2019

Magazinul IKEA Pallady va fi deschis pe 24 iunie, fiind a doua unitate a retailerului suedez din România ♦ În cadrul magazinului lucrează 600 de angajaţi, la care se adaugă circa 120 de oameni din call-center-ul IKEA România.



Cas Lachaert, directorul maga­zi­nului IKEA Pallady care va fi deschis pe 24 iunie, spune că această unitate nu este doar cea mai mare din estul Europei, ci deserveşte ca centru de livrări de mobilier în toată ţara. De altfel, IKEA a deschis puncte de colectare în Ti­mişoara şi Braşov şi urmează să deschidă un astfel de punct şi în Constanţa, ca parte a strategiei companiei de a crea o ofertă multi-channel.

„Plănuim să deschidem puncte de colectare şi în Iaşi, Cluj şi în Craiova, iar mobilierul care va ajunge în aceste puncte va pleca din acest magazin. Unitatea din Pallady este un element-cheie în strategia de dezvoltare a IKEA în România. Astfel, mărimea acestui magazin ne ajută să acoperim livrările de mobilier în aproape 70% din ţară. Consumatorii se schimbă, nu vor neapărat să vadă produsele, dar vor să le aibă la uşă a doua zi. Practic ne-am dublat capacitatea de online prin acest magazin“, a declarat managerul în cadrul unui interviu acordat ZF. El a observat că acum clienţii vor să aibă mai multe posibilităţi de a ridica un obiect de mobilier nu neapărat din magazin, ci şi din puncte de ridicare (pick-up points) sau să le fie aduse produsele acasă.

„Acest model (multi-channel n-red.) funcţionează în mai multe ţări unde IKEA este prezentă. Ne axăm pe această ofertă multichannel care include magazine mari, cu pick-up points sau magazine mai mici în toată ţara“, a mai spus managerul, care afirmă că această dezvoltare în online şi în paralel cu cea a numărului de puncte de ridicare nu înseamnă neapărat o oprire a extinderii cu magazine fizice. „România este una dintre cele mai bune ţări din grupul IKEA în ceea ce priveşte creşterea şi vrem să ne dezvoltăm. Nu ştiu dacă vom avea acelaşi tip de magazine mari ca cel din Pallady, dar cu siguranţă ne vom extinde prezenţa local“.

Magazinul din zona Pallady din Capitală este a doua unitate deschisă de retailerul suedez IKEA pe plan local şi are o suprafaţă de 37.000 mp, aproape 10.000 de produse, 550 de locuri în restaurant, un bistro, un magazin de delicatese suedeze şi un teren de joacă. Magazinul, care va fi deschis pe 24 iunie, a necesitat o investiţie de aproape 90 de milioane de euro. Cas Lachaert a povestit că reprezentanţii IKEA au vizitat 300 de familii din Bucureşti pentru a vedea cum trăiesc şi care sunt nevoile lor în ceea ce priveşte mobila şi decoraţiuni astfel încât magazinul să corespundă acestor nevoi.

Unitatea din estul Capitalei trebuia să fie deschisă iniţial în toamna anului trecut, sursele din piaţă afirmând pentru ZF că amânarea a venit din cauza întârzierii unor autorizaţii.

„Acest magazin este un proiect foarte complex în care a trebuit să lucrăm îndeaproape cu autorităţile pentru a finaliza lucrările şi am făcut asta într-un mod foarte bun. De obicei durează aproximativ un an să construieşti un magazin IKEA plus alte pregătiriî, a explicat Cas Lachaert.

În magazin lucrează 600 de angajaţi şi aici are şi sediul call-center-ul IKEA România unde lucrează circa 120 de oameni.

„Faptul că nu vom găsi angajaţi a fost cea mai mare teamă a mea. Toţi îmi spuneau că în Bucureşti rata şomajului este foarte mică şi că va fi greu să recrutăm forţă de muncă. Însă am depus eforturi în campania de recrutare şi am avut mii de CV-uri. O parte din lucrători vin din Băneasa.î

Magazinul IKEA Pallady va oferi posibilitatea clienţilor IKEA de a aduce mobilier vechi complet şi funcţional cumpărat anterior dintr-un magazin al retailerului, în schimbul acestuia clienţii primind un voucher.

IKEA a intrat în România în 2007, fiind adus în sistem de franciză de Puiu Popoviciu. Ulterior, în 2010, magazinul din Băneasa a fost cumpărat de firma-mamă din Suedia, dar a rămas mulţi ani cu o singură unitate, deşi planuri de extindere au fost anunţate încă din 2007.

Cu un singur magazin, IKEA România a vândut în anul financiar 2018 (1 septembrie 2017 - 31 august 2018) produse în valoare de peste 609 milioane de lei (fără TVA) - circa 135 mil. euro (fără TVA), în creştere cu 10,6% faţă de anul de catalog anterior.

 

Cine este Cas Lachaert, directorul magazinului IKEA Pallady

⇒ Cas Lachaert a început să lucreze pentru IKEA în urmă cu 12 ani, debutând ca lucrător comercial part-time într-un magazin din Bruxelles (Belgia). După un an şi jumătate a devenit team-leader în Belgia, apoi manager de departament şi apoi director de vânzări al magazinului.

⇒ În anul 2015, a acceptat o misiune ca facilitator pentru trainingurile de vânzări de la Inter IKEA Systems din Delft. În 2016, Cas Lachaert s-a mutat în nordul Parisului, în Franţa, pe poziţia de deputy store manager (director adjunct de magazin). A lucrat în principal cu departamentele de Relaţii clienţi, Business navigation (Financiar) şi IKEA FOOD. Apoi, în septembrie 2017, a venit în România să pregătească proiectul IKEA Pallady.

⇒ „Bucureştiul este una dintre cele mai mari surprize pe care le-am avut în ultimii ani. M-am mutat cu familia aici, copilul meu s-a născut în România şi Bucureştiul este un loc prietenos cu copiii. Ne plac foarte mult clima şi mâncarea, dar şi oamenii care sunt foarte primitori. Sper să mai rămân câţiva ani aici.“

⇒ El povesteşte că îşi începe ziua de lucru cu o vizită a magazinului, care durează cam o oră jumătate pentru a saluta oamenii şi pentru a vedea cum arată magazinul. Şi apoi urmează o şedinţă pentru a stabili prorităţile din ziua respectivă.