(P) Materiale de construcţii prin casa de comenzi online: moft sau necesitate?

Autor: Publicitate 19.06.2019

Acum cateva zeci de ani, bunicul isi zidea singur casa, ajutat doar de familie si vecini. De atunci, constructiile nu doar ca s-au modernizat, ci s-au si simplificat – atat pentru executanti, cat si pentru beneficiari. Astazi nici macar nu mai este nevoie sa cautam materialele de constructii in magazine, fiindca exista casa de comenzi online: pur si simplu, din cateva clickuri comandam tot ce ne trebuie si primim materialele direct acasa. Ce impact are comertul online in sectorul materialelor de constructii, cum ii ajuta pe clienti si care sunt cele mai cautate produse in vara 2019? Aflam in cele ce urmeaza!

Cate produse, cam tot atatea clickuri. O lista finala (mai lunga sau mai scurta, in functie de necesitati), plata online, simplu si rapid, eventual un email sau un telefon, in caz ca avem nevoie de suport si… gata comanda de materiale de constructii! Probabil pare doar un vis frumos pentru oricine a colindat macar o data magazinele de bricolaj - un produs de aici, de dincolo altul - in cautarea celui mai bun pret, a unui anumit material ori a culorii preferate. Si iata, in epoca e-commerce, oportunitatea de afacere pe care un buzoian, Cosmin Raileanu, a concretizat-o in Casa de Comenzi Vindem-Ieftin.ro, un concept pe cat de inovator, pe atat de pragmatic si eficient.

Cum de a prins comertul online intr-un domeniu in care tot omul era invatat sa pipaie materialul inainte de a cumpara? Uneori, necunoscand atributele produselor, indicatiile si contra-indicatiile acestora, suntem tentati sa alegem in functie de pret si/sau de culoare, neglijand aspecte mult mai importante precum rezistenta materialelor sau compatibilitatea cu alte produse. Si putem, desigur, intreba un meserias, care ne va recomanda ce stie sau… ce are interes sa recomande, ca doar traim in tara comisioanelor. Sub genericul “nevoia de invata” si “unde e cerere, e si oferta”, criza generala de timp si lipsa cunostintelor in domeniu si-au spus cuvantul, inclinand balanta in favoarea casei de comenzi, care pune la dispozitia clientilor si consultanti.

Paradoxul este ca, spre deosebire de intermediarii conventionali – magazine de bricolaj sau hypermarketurile de profil -, casa de comenzi online implica preturi cu pana la 10-15 % mai mici si transport gratuit. Cum este posibil? Pentru ca se negociaza volume mari si nu exista stocuri si costuri de manipulare sau depozitare, marfa fiind livrata direct de la producator catre beneficiar. Iata cum producatorii s-au familiarizat cu noul comportament digital al clientilor si s-au convins de potentialul vanzarilor online, iar clientii finali, la randul lor, au descoperit ca se pot cumpara materiale de constructii si altfel decat impingand caruciorul prin magazinele de bricolaj. Rezultatul? Cum ar zice englezul, “win-win”, adica toata lumea castiga. Drept dovada, afacerea infiintata in 2014 are acum 17 salariati, iar in 2018 a inregistrat o cifra de afaceri de aproape 13 milioane lei, in crestere cu peste 50% fata de 2017 si mai mult decat dubla fata de 2016.

Si cum, intre doua vacante, noi, romanii, ne mai delectam si cu traditionala bormasina, am aflat de la sursa ce produse se anunta a fi cele mai cautate in vara 2019:

1.Pardoseala pentru terasa din lemn compozit (WPC), un material premium rezistent la intemperii si la trafic greu, de la Bencomp, primul producator de profile de WPC din Romania, cu o vechime de 14 ani pe piata. Norocosii care stau la curte isi pot crea astfel cu usurinta un spatiu exterior pentru relaxare, dar o astfel de pardoseala se poate monta si in balcoanele (semi)deschise.

2.Bordura pentru piscina.In ultimul timp sigur ati fost martori la noul trend a celor care stau la curte : piscina. De diferite forme si marimi, aici specialisti sunt cei de la Star Stone care au dezvoltat o gama larga de aceste produse. Bordurile armate 3D din fabricatie, care elimina crapaturile datorate tensiunilor si contractiilor, crescand rezistenta la uzura si la ciclurile de inghet – dezghet,sau borduri impermeabilizate, la care murdaria nu adera, fiind mai usor de intretinut.

3.Pavajul Arte Arc de Cerc combi  un produs premium, rezistent si estetic, adecvat pentru placarea suprafetelor din curti. Producatorul Semmelrock Stein + Design are 119 angajati, 14 ani de activitate si o cifra de afaceri de 65.823.689 lei in 2017, semn ca a trecut testul cerintelor de pe piata.

4.Piatra decorativa Castle de la Stone Deco Style pentru placarea (partiala sau integrala a) zidurilor la exterior, daca tinem atat la aspect, cat si la rezistenta. Stone Deco Style deţine trei secţii de producţie: la Chişinău, la Buzau si respectiv la Ciolpani, aceasta din urma fiind reutilată în 2014, cu fonduri europene.

5.Sipca metalica mata premium de la MTC Construct este materialul optim pentru un gard durabil si aspectuos. De exemplu, modelul premium Quartz, recent lansat in Europa, este disponibil intr-o gama cromatica variata, cu nuante mate sau lucioase, iar la o grosime 0,5 mm rezista timp indelungat.

6.Cu siguranta majoritatea am trecut prin urmatorul scenariu: dupa aproximativ 5-6ani dorim sa  reimprospatam bucataria cu ultimele tendinte din piata.In acest sens va recomandam faianta decorativa de la Premier Com, companie cu 25 de ani experienta si o cifra de afaceri de 49 milioane lei in 2017.

7.Fiindca vara trebuie sa ne facem si sanie, e vremea sa ne dotam cu un cos de fum EcoTerm din inox, cu dublu perete izolat - o solutie avansata pentru evacuarea fumului si a gazelor de ardere, de la Kaminhorn. Se recomanda atat pentru soba, centrala sau semineu.

8.Daca tot suntem la capitolul acoperis, ne asiguram ca avem toate tiglele pe casa. Nu (doar) la figurat, ci si la propriu. Tigla metalica Regle de la Viking Pruszyński, este un panou de acoperis modular, ce seamana cu sindrila din lemn, conferind constructiei atat un aspect ingrijit, cat si rezistenta la intemperii.

Produsele mai sus prezentate fac parte din conceptul Casa Premium - o campanie de informare sustinuta de Casa de Comenzi Vindem Ieftin, ce incurajeaza comunicarea corecta si transparenta, pentru a ajuta consumatorii sa ia decizii documentate inainte de achizitia materialelor de constructii.