Unu din zece şoferi a cumpărat mâncare pentru acasă după ce a alimentat cu carburant

Autor: Cristina Roşca 19.06.2019

În primele trei luni din 2019, circa 10% din şoferii care au alimentat în staţiile din România au cumpărat şi alimente şi băuturi pentru acasă, iar 4% au achiziţionat bunuri nealimentare, altele decât ţigări, arată un studiu al companiei de cercetare de piaţă Nielsen citat de jucătorii din comerţ.

Marii benzinari intră pe terenul de joacă al cafenelelor şi supermarketurilor într-o lume unde graniţele dintre industrii devin tot mai difuze.

„Piaţa se dezvoltă, graniţele dintre industrii devin din ce în ce mai subţiri. Noi vedem oriunde o oportunitate“, preciza acum câteva luni Alexey Golovin, vicepreşedinte dezvoltare corporativă şi strategie, KMG International (Rompetrol). Rompetrol anunţă că se gândeşte să intre în zona retailului clasic, un alt pariu pe lângă viitoarele staţii de alimentare a maşinilor. Gigantul nu e singura com­panie din industria de profil (retailul cu carburanţi) care pariază pe creşterea ofertei de produse şi servicii non-oil.

Petrom a încheiat un parteneriat cu Auchan prin care magazine de proximitate MyAuchan se deschid în interiorul benzinăriilor. Pe de altă parte, Mol şi OMV au intrat puternic pe zona de cafenele cu conceptele Fresh Corner şi Viva.