Judeţul Galaţi, pe locul 15 în topul judeţelor după cifra de afaceri a companiilor, cu 23 mld. lei în 2017

Autor: Georgiana Mihalache 19.06.2019

Judeţul Galaţi se află pe locul 15 în topul celor mai mari judeţe după cifra de afaceri a companiilor în 2017, cu afaceri totale de 23 miliarde de lei în 2017, potrivit lucrării „Capitalul privat românesc“, realizată de ZF cu spijinul PIAROM. Faţă de anul 2014, cifra de afaceri a companiilor din Galaţi a crescut cu 15%.

Despre brandurile care au contribuit la creşterea pieţei din Galaţi şi cum se poate lupta o companie locală cu giganţii internaţionali se va vorbi în cadrul evenimentului „Branduri româneşti“ de marţi, 25 iunie, organizat de Ziarul Financiar, în parteneriat cu Raiffeisen Bank.

În Galaţi, mai bine de jumătate din cifra de afaceri este adusă de businessurile româneşti, care au o pondere de 66% din totalul afacerilor, în contextul în care companiile străine nu au pariat pe acest judeţ în ultimii ani.

La conferinţa organizată de Ziarul Financiar au confirmat prezenţa oficiali din cadrul combinatului siderurgic ArcelorMittal, cea mai mare companie din judeţ, cu o cifră de afaceri de peste 5,1 mi­liarde de lei în 2018 şi apro­ximativ 5.200 de salariaţi.

Din partea Raiffeisen Bank România, partener al Ziarului Financiar la acest eveniment, va par­ticipa Felix Daniliuc, director executiv al băncii.

Printre temele de dis­cuţie care vor fi abordate de speakerii de la eveni­ment sunt şi importanţa comunicării în era social media, în care consu­ma­torul este pe reţelele sociale, iar brandurile cu tradiţie trebuie să se adapteze.

La evenimentul de la Galaţi au anunţat prezenţa şi reprezentanţii Myosotis, un lanţ local de farmacii cu afaceri de 150 de milioane de lei în 2018, care activează pe o piaţă concurenţială a retailului farmaceutic, pe care au intrat în ultimii doi ani şi investitori străini.

În acest context, o altă temă de discuţie este şi cum se poate lupta un brand românesc cu nume internaţionale, cu bugete uriaşe de marketing şi promovare.
Soluţia pentru a creşte economia unui judeţ precum Galaţi, unde salariile angajaţilor sunt cu 10% mai mici decât în restul ţării, este investiţia în branding, existând potenţial de creştere dacă antreprenorii români înţeleg că aspectele care ţin de branding pot accelera dezvoltarea companilor.

Într-o perioadă în care „made in Romania“ a căpătat valenţe pozitive, brandurile locale câştigă tot mai multă vizibilitate. Dacă companiile sunt pregătite să răspundă aşteptărilor din piaţă vor dezvălui antreprenorii locali prezenţi în cadrul evenimentului.

Conferinţa ZF „Branduri româneşti“ continuă turneul început anul trecut în Cluj, Iaşi, Constanţa şi Timişoara, în care au fost prezenţi la aceeaşi masă antreprenori care au creat cele mai puternice branduri în business.